Přeskočit na hlavní obsah

16.04.18 - Krátký, ale výživný... (66,3km / 572m)

Po třech dnech bez kola a dnešní celodenní práci na baráku jsem navečer vyrazil, v plánu byl krátký a lehký trénink. Původně jsem zamířil přes Beňov na Bystřici a jelikož foukalo od jihu, vymyslel jsem trasu přes Tesák a Troják, abych se alespoň trochu schoval před větrem.
Po napojení na obchvat Čech a Domaželic jsem potkal Honzu Nedomu, malinko jsem na něj počkal a nabídl svezení. Přenosovou rychlost jsem nastavil na nějakých šestatřicet kilometrobitů za hodinu, zalehl jsem a diesel za hukotu vysokých karbonů začal rozrážet boční vítr. Ovšem po pár stech metrech mě Honza předjel a zapadl na špici, trochu jsem se tomu podivil, ale dorovnal jsem přenosovou rychlost na jeho 40 kmb/h a zeptal se ho, zda trénuje časovku. Odpověď byla taková nijaká, tak můj diesel pobreptával v háku a čekal na svou příležitost.
Ta ale přišla poměrně brzo, po pár stech metrech Honza bez jakéhokoli upozornění zpomalil a najel na kraj, říkám si, že teda střídá a diesel opět začal přenášet krouťák do klik, udržoval jsem Honzou nastavenou rychlost na 40 kmb/h a dojel až na konec obchvatu. Po odbočení doprava na Dřevohostice tempomat rychle dorovnává nastavenou rychlost, Honza má sice pár metrů díru, ale zatáčku projel pomaleji a určitě dorovná. No pravda, dorovnal, ale jen na mně křikl, ať dál jedu sám a vystoupil. Tak jsem lehce zpomalil, neměl jsem v plánu zadřít turbo dřív, než se pořádně zahřálo, ale přesto jsem se Honzovi neustále vzdaloval a tak jsem se přestal ohlížet a jel sám.
Po chvíli jsem si vzpomněl, že Tesák je značně rozkopaný, tak jsem se rozhodl změnit trasu a před Dřevohosticemi jsem odbočil doleva na Nahošovice. Diesel dnes táhl pěkně a tak jsem se rozhodl, že jej trochu protáhnu v brdcích mezi Lipníkem a Bystřicí. Nejsou to žádné kopce, ale i takové krátké kopečky dokáží pěkně bolet, navíc jsem intenzitu stupňoval víc a víc, až jsem se přenesl do Paršovic a kopec do středu obce jel skoro naplno.
V Paršovicích jsem odbočil doleva a čekalo mně stoupání lesem k Hubertovi, které už jsem snad několik roků nejel. Ještě dlouho jsem vydýchával předchozí tempo, ale pořád jsem tlačil na plynové pedály a diesel se postupně vracel do ztraceného výkonu. Stoupání je už dost rozbité, navíc v místním lese probíhá masivní těžba vývratů, kterých je tady neskutečně mnoho, nedivím se, že se Šela maraton nekoná v obvyklém jarním termínu. U Huberta fotím alespoň malou část vyvráceného lesa a pokračuji dlouhým sjezdem do Lipníku nad Bečvou.
Odsud se rozhodnu jet po stezce kolem Bečvy, fouká dost proti, ale diesel je zpět ve formě a tak se rozhoduji provést kratší nácvik časovky. Míjím pár pěkných bruslařek, až mně mrzí, že taky nejedu na pidi kolečkách, ale trénink má samozřejmě přednost a tak udržuji přenosovou rychlost, i když to v silném větru docela bolí.
Podjíždím oba mosty a konečně se schovávám do lesa mezi Kozlovicemi a Přerovem, stezka se tady sice klikatí jako had, ale je téměř prázdná a tak můžu letět až k jejímu konci pod přerovskou nemocnicí. Tady mně čeká kratší zastávka, půjčuji si u Zdenka Bartla speciální nože na pokládání PVC, které mně čeká doma v dalších dnech, pochválí mi kolo, probereme drby a po necelé půlhodině kecání vyrážím domů, už se začíná stmívat.
V závěru se vyšlapávám a tak průměr klesá ze 34,1 kmb/h o půl kmb/h dolů, ale i tak to byl nakonec tvrdý a spravedlivý trénink, i když poměrně krátký...
Pod Přestavlkami ještě vzpomínám na dnešní odpolední zážitek, kdy jsem potřeboval na otočku do stavebnin a při cestě zpět mi přede mnou jedoucí Octavia poslala kamenný pozdrav do čelního skla, až se objevil pěkný pavouček. Tak jsem dotyčné auto předjel a zastavil, slušně řidiči vysvětlil, že mám od něj pozdrav na čelním skle a poprosil jej o číslo pojistky, ale dočkal jsem se jen téměř sprostého jednání, že jsem si to vymyslel, že je to tvrzení proti tvrzení a že mi číslo pojistky nedá, že si tam ještě navymýšlím kdoví co a že pokud na tom trvám, tak zavolá policii.
Mezitím, co jsem volal svému pojišťovákovi, tak jeho pojišťovák ho jen utvrdil v jeho počínání, načež i můj pojišťovák mi sdělil, že beze svědka nebo záznamu na kameře bude škoda jen stěží vymahatelná a tak jsem se chlápkovi omluvil, že ho zdržuji a rozčiluji, nasedl do auta a jel domů.
Svět už není, co býval...

Komentáře

  1. Začínám mít podezření, že aféra dieselgate se netýká jenom koncernu VW a zároveň bych chtěl vědět, jak máš cinknutý software, že ti to tak letí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpáne v rámci utajení samozřejmě nemůžu sdělit podrobnosti, nerad bych skončil odstavený na nějakém záchytném parkovišti... :) A jestli mám cinknutý software?? Samozřejmě, párkrát už jsem totiž na hlavu spadl :)

      Vymazat
  2. Do jaké míry má cinknutý ten software to teda nevím, ale to sklo už teda jo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,