Přeskočit na hlavní obsah

21.04.18 - Týmová sobota (113,6km / 864m)

Ráno jako vždy vyjíždím před osmou, 13 stupňů není zrovna příjemná teplota, ale návleky na ruce musí stačit. Po hlavní jedu přes Hulín, v Tlumačově ale točím doprava a jedu ke Kvasicím na stezku, času mám dost. Po stezce dojíždím k Bělovskému jezu, těsně na začátku posledních 20. nezpevněných metrů dojíždím nějakého výletníka na kole v civilu, objíždím ho zleva, ale on těsně přede mnou prudce mění směr a vytlačuje mě do trávy. I tak ho ale bezpečně minu, jenže on se strašně lekl, tak jsem se omluvil a pokračoval. Jenže borec měl plnou hubu keců, že jsem ho vytlačil do kamení a že jezdím bez rozmyslu a že bych měl uznat chybu, přitom šlo jen o to, že byl nasraný z leknutí. Chvilku jsem se mu snažil vysvětlit, že utrpělo akorát jeho ego, ale pak jsem to vzdal a pokračoval dál...
U KCK se nás sjelo docela dost, sundávám návleky i rukavice, už se dost oteplilo, chvilku jsme nemohli dohodnout trasu, nakonec vyrážíme směr Slušovice, Trnava, Podkopná Lhota a přes kanálky na Hadovnu. Chvíli jedeme po hlavní, ale Jiřina pořád remcá a tak odbočujeme doprava na Mostní ulici. Tady přichází první dělení pelotonu, s Martinem Klárem jedeme špici a ostatním to moc nechutná. Sjíždíme se až u Velkého kina a další dělení přichází hned u přehrady, dohromady se dáváme až na křižovatce u Příluku, přitom se nijak zvlášť nejede.
Do Slušovic se konečně jede pohromadě, ale hned za nimi v malém brdku u dostihové dráhy opět jedu s Martinem sám, po odbočení na Trnavu nás dojíždí Jiřina a velí k útoku, Ivo se snaží dovézt odpadlíky zpět a tak mu to značně ztěžujeme.
Průjezd Trnavou a stoupání z Podkopné Lhoty dělí skupinu na jednotlivce, perfektně jede Michal Hradil, který jediný se mnou drží tempo až nahoru. Dlouho čekáme na ostatní, pak sjíždíme rozbitým sjezdem do Kašavy a odbočujeme na Držkovou. Opět trochu zrychlím a dojíždí mě jen Martin, ostatní nějak rezignují.
Ve stoupání z Držkové na kanálky si dávám interval, fouká ale proti a v háku si vezu Martina, Iva a Jiřinu. Martin si po chvíli vystupuje z rozjetého vlaku, ale dle předpokladů se drží Ivo a dokonce i Jiřina. V posledních stovkách metrů z háku nastupuje hádejte kdo a musím uznat, urval mně, nechtěl jsem jít před závodem přes hranu. Takže si Jiřina připisuje KOM, však já mu to tam někdy prověřím... :)
Na kanálkách už máme tak velký náskok, že s Martinem jedeme nakonec sami, vyjíždíme Hadovnu a v časovce dvojic míříme přes zónu do Hulína. Tady se s Martinem loučím a kolem dálnice se vyjíždím až domů, před závodem jsem si naložil až až...

Komentáře

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,