Přeskočit na hlavní obsah

20.05.18 - 3. FORCE SPAC - Bohumínská časovka (19,4km / 39m)

Když jsem si minulý týden po první etapě závodu Slezan tour sundával osmdesátky výplety (vlastně nesundával, jel jsem na nich i druhou etapu, kritérium, takže až pak...), říkal jsem, že už je zase dlouho nechci nasazovat. Protože vždy, když je nasadím, tak to znamená nekonečnou bolest a utrpení, což obnáší jet časovku na výsledek... Ale to jsem si neuvědomil, že se hned další víkend jede Bohumínská časovka.
Takže dnes brzy ráno budíček, ale asi o hodinu a půl dřív, než jsem měl nastavený budík, vzbudilo mě totiž krátké, ale intenzivně vysoké pípnutí, něco jako když si do ocelového trezoru zavřete všechny repráky skupiny AC/DC, pořádně je osolíte, na mikrofon si sedne kos a hlasitě do něj pípne... Vyskočil jsem s vytřeštěnýma očima a nevěděl, jestli se mi to zdálo nebo ne. Telefon ukazoval něco kolem páté ráno, tak asi sen... Za nějakou půlhodinku opět zaúřadoval kos, přišlo další PÍP a to už se mi přece nemohlo zdát... Na mobilu nic, v pokoji taky nic, kruci dělá si snad ze mně někdo prdel??
Už se mi díky tomu moc spát nechtělo, ale nakonec jsem přece jen ještě zabral a zrovna tak hluboce... Jenže ještě hlouběji do mozku se zařízlo už třetí PÍPnutí a to už jsem byl fakt naštvaný, šmejdil jsem po pokoji a hledal kosa s mikrofonem, prolezl jsem úplně všechno a nic... Zoufale jsem seděl na posteli a přemýšlel, jestli místo do Bohumína nejet do Bohnic...
Spát už se mi vůbec nechtělo, za 15 minut měl stejně zvonit budík, tak jsem ho vypl a rezignovaně opustil postel. Ale než došel ke dveřím, tak mi to konečně cvaklo... Žádný kos na mikrofonu, žádné repráky AC/DC, ale vybitá baterka v požárním  hlásiči na stropě... Takže Bohumín...
O pár hodin později už sedím na kole, nasazené osmdesátky výplety a snažím se připravit hlavu na bolest a utrpení. Ale moc mi to nejde, nelezou mi tepy a i když si docela dávám, dostanu se sotva na 170 tepů. Do startu mi zbývá asi 20 minut a tak se už jen zvolna rozjíždím a doufám, že se po startu chytnu, že by jsme to včera na tréninku s Ivem přehnali??
Za chvilku už stojím na startovní lajně, třidvajedna a PÍP, tentokrát jen Garmin odstartoval záznam a vyrážím, snažím se co nejrychleji dostat na 40km/h a hlavně se tam udržet. Oproti dopoledním hodinám, když startovali první skoro v bezvětří, teď těsně po dvanácté docela fouká a je to rovnou proti. Přesto se poměrně rychle dostávám do tempa, teď už jen zklidnit dýchání a soustředit se na kruhové šlapání.
Přesto mi trvá skoro dva kilometry, než se dostanu do tepů okolo průměru, ve kterém se chci pohybovat, ale jede se mi poměrně dobře a na budík moc nehledím, dávám do toho vše, co můžu dávat nějakou půlhodinku. Trať je v prvním úseku mírně zvlněná, přesto jsem poměrně rychle u první otočky.
Po pěti kilometrech točím kolem kuželu o 180 stupňů a jedu zpět, tady se dá dobře kontrolovat, jak si stojím. Minutu přede mnou startoval Zdeňa Petřík a zdá se mi, že se mu malinko přibližuji, naopak za mnou je dost velká díra a to mne uklidňuje. Opět se soustředím na dýchání a kruhové šlapání, stejně  tak jako na co nejaerodynamičtější posed. Jako obvykle jedu dost těžký převod a tak se na kole trochu vrtím, ale nejsem tady na parádu...
Na desátém kilometru přichází technická pasáž, průjezd pod dálnicí po úzké cyklostezce, tady se dá hodně ztratit a tak jedu alespoň trošku opatrně, dvě prudké zatáčky a můžu zase zalehnout do časovkářských nástavců. Pod dálnicí mohutně povzbuzuje Pepa Dužík, nemá být sakra na trati??
Najíždím do druhého úseku, opět je to proti větru, ale naštěstí to není nic velkého. Tady už je to úplná placka a tak se snažím vymačkat ze setrvačnosti vysokých ráfků maximum. Už to dost bolí, mám potíže udržet pravidelné hluboké dýchání, spíš se jen prudce nadechuji a vydechuji a tak se raději soustředím na tohle a ne na bolest. Před sebou mám dlouhou rovinu, ale na jejím konci je druhá otočka a opět můžu porovnávat. Zdeňka míjím zase o kousek blíž ke kuželu, poté zastavuji skoro do nuly, otáčím se a opět do plných. Na dlouhé rovině nevidím nikoho ze startujících za mnou a tak vím, že si vedu docela dobře. Opět dýchání, opět kruhové šlapání a blížím se k nájezdu do třetí části.
Tady bude foukat boční vítr, ale už jsou to jen necelé tři kilometry a tak postupně zvyšuji úsilí, až k poslední otočce. Brzdím na poslední chvíli, točím kolem posledního kuželu a před sebou vidím až do cíle, 1,5km dlouhá nekonečná rovina. Co nejrychleji vracím výplety do vysokých otáček a čeká mne to nejhorší.
Tady už není na co čekat, ždímu ze sebe poslední zbytky sil, kašlu na dýchání, kašlu na kruhové šlapání, kašlu na to, že se na kole kroutím jak přeseknutá žížala, prostě peru do plných a prosím, ať už jsem v cíli. Ale 1,5km umí být hodně dlouhých a v posledních stovkách metrů navíc dost fouká do levého žebrování, takže cílem projíždím na hranici zástavy srdce a vetřelec se už zase ksichtí...
Mám to konečně za sebou, ještě hodně dlouho se vydýchávám a pak se jedu kousek vyšlápnout. Poté se převléct a začínají obvyklé nenápadné výzvědy, jaký kdo zajel čas... Já na Garminu naměřil 26:45, což znamená průměr 43,6km/h a tepový průměr 176, maximálka v cílové rovince 183 tepů.
V místní restauraci konzumujeme klobásu s chlebem, ideální po výkonu a čekáme na vyhlášení. Pořadatelé to i bez čipů zvládají nebývale rychle a za chvíli už stojím na nejvyšším stupínku nejen jako vítěz kategorie B, ale i jako celkový vítěz, kdy jsem se jako jediný dostal pod 27 minut. A jelikož třetí místo zeje prázdnotou, volám krásnou slečnu servírku, aby šla díru zalepit a ta z toho má velkou radost...
Takže nakonec to všechno klaplo, jelo se mi fakt dobře a zdá se mi, že jsem zase našel ztracenou jiskru, která mi v posledních týdnech trochu chyběla... Dařilo se i klukům z týmu, domů vezeme tři vítězství v kategoriích a týmovou soutěž tak máme docela dobře rozjetou...

Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,