Přeskočit na hlavní obsah

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat.
Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne.
Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů, i když je po rovině, takové tam byly vlny a díry, ale mohli to udělat celé až do Troubek...
Potkáváme se s Davidem a po větru letíme do Chropyně, kde se k nám přidává Tom s Míšou. Míša je drobná, ale ideálně vysoká dívka, které z pod přilby trčí dlouhé blonďaté vlasy a i když má teprve patnáct, v růžovém dresu Force jí to fakt sluší. Padnou nám do háku a jedeme směr Kojetín.
S Davidem si toho máme o uplynulém víkendu hodně co říct a tak je za námi spíše ticho, ale za Kojetínem najíždíme do kopců a je více času věnovat se i dvojici za námi. Tom je ostřílený borec a Míša zatím kratší kopce zvládá bez mrknutí oka, jen by to chtělo malinko zlepšit jízdu v háku na silném větru.
Ten nám dost ztěžuje jízdu až do Morkovic, na jejichž konci točíme doleva do stoupání směr Skavsko a Litenčice. Tady Míša předvede, že není žádná fajnovka a když jí při řazení na malou padá řetěz, bez mrknutí oka jej nahodí, otře špinavé ruce a můžeme pokračovat :).
Čekají nás přece jen delší kopce a s Davidem si jedeme to své, Tom zůstává s Míšou, ale když projedeme Skavsko a vyšlápneme dlouhé a těžké stoupání nad Litenčice, otáčíme se v domnění, že se budeme muset kus vrátit, tak se až nestačíme divit, dvojice za námi má ztrátu sotva 300 metrů.
Sjíždíme tedy do Litenčic, kterými jen proletíme a trochu si zazávodíme v brdku, který nás vyvede nad sjezd do Lísek.
Ten je po krásném novém povrchu a raději všechny upozorňuji na ostrou levou serpentinu, která se schovává za pravotočivou zatáčkou v lese. Jedu na prvním fleku, po projetí zatáčky se otáčím a na záda mi letí právě Míša, která se toho rozhodně nebojí.
Projíždíme Lísky a stoupáme na hlavní mezi Kroměříží a Kyjovem. Po té jedeme v silném bočním větru směr Roštín a tady nás čeká nejdelší kopec přes Kamínka na Bunč. Domlouváme se, že s Davidem počkáme na Kamínkách a jedeme si opět to své, na Kamínkách si oba doplníme bidony čistou vodou a čekáme na Toma s Míšou.
Ti ale nejedou a už je mi jasné, že jsme se nepochopili a tak pokračujeme ve stoupání na Bunč. Po chvíli nám jede Tom s Míšou naproti, na Kamínkách nás neviděli, tak pokračovali dál. Stoupáme tedy na Bunč, kde si pro změnu doplní bidony Tom a Míša si může umýt ruce. Jedna fotka plná úsměvů a můžeme pokračovat dál.
Čeká nás sjezd do Kostelan a tady jsem udělal chybu, připadne mi prostě hodně známý a zapomněl jsem upozornit Míšu na těžkou levotočivou zatáčku, která je na nekvalitním povrchu a je hodně utáhlá. S Davidem ji projíždíme, jak jsme prostě zvyklí ze závodů a za námi je náhle slyšet ten zvuk, který tak neradi slyšíme.
Rychle se otáčím a vidím Míšu, jak svým drobným tělem zametá krajnici zatáčky, která je plná drobného kamení, které tam je celoročně jako pozůstatek zimních posypů. Tohle se nemělo stát, Míša najela zatáčku moc zeširoka a už to nezvládla vytočit, na kamení jí podjelo přední kolo a už to bylo.
Rychle se vracím, Míša je dost škaredě podřená, ale zvládá to perfektně. Největší strach má samozřejmě o kolo a hlavně o to, co bude doma a vůbec se jí tam nechce. Kolo je až na pár oděrek v pořádku a tak po chvíli jedeme do Kostelan, kde jí nabízím ošetření u Dušana. Rány si alespoň trochu vymyje a nakonec ji Dušan zaveze autem domů, aby nemusel sjíždět dlouhý sjezd z Kostelan v silném větru.
David pokračuje sám domů a já jedu s Tomem co nejrychleji směr Trávnické zahrady, abych za Míšu u její maminky alespoň trošku orodoval. Vítr je už tak silný, až je mi líto Davida, že jsem ho nechal samotného v takovém uragánu, ale on to určitě zvládne. 
Přijíždíme tedy k domovu Míši a ta už tam sedí na patníku, kroutí palci u nohou a snaží se odolat návalům bolesti od desinfekce. Její mamka to naštěstí vzala sportovně a nakonec si pěkně popovídáme, pochválím Míšu, jak pěkně dnes jela a pak už jedeme domů, blíží se déšť a nerad bych v silném větru zmoknul.
Tom to má k domovu jen kousek a z Kroměříže už jedu sám, přes Hulín a kolem dálnice využívám stezky a vedlejší cestu a i když se mi dnes jede fakt dobře, ke konci už jedu jen zlehka, abych nevyplýtval zbytečně moc sil.
Celou dobu přemýšlím nad tím, jak šikovná je Míša holka i cyklistka, dnes se se vším porvala fakt statečně a její rodiče na ni můžou být pyšní, je vidět, že ji kolo a vůbec sport obecně hodně baví, takových je dnes jen velmi málo.
Své děti nikdy do ničeho nutit nebudu nebo nutit nechci, svou cestu si musí najít sami, můžu je k ní zkusit jen popostrčit a tohle je přesně případ Míšy. Je na ní vidět, že má kolo hodně ráda, má podporu rodičů a v sobě velký talent, který může ještě hodně rozvinout. Chtělo by to jen víc takových, ať už holek nebo kluků...

Komentáře

  1. Klidně se zase stavte, až bude někdo biftek.. 😆🏡
    Nebo můžeš napsat, že pojedete okolo, třeba se někdy přidám..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle