Přeskočit na hlavní obsah

15.06.18 - SPAC trojčasovka na Kasárna - 3. část ze Štiavniku (6km / 407m)

Třetí část vede pro většinu z neznámé obce Štiavnik, loni nově vyasfaltovaný povrch dá zapomenout na všechny předchozí obtíže, tohle není satén na nahém ženském těle, tohle je nahé mladé ženské tělo, jen ho pohladit... Ale nemyslím to doslova a tak jedu dolů raději trochu opatrně, ať jej nepohladím až moc. Jedinou vadou na kráse jsou odvodňovací žlaby, které ale bez potíží přeskočíte, takže je to jen malá piha na celé té kráse.
Dole už to zase bzučí, gely tečou proudem do žaludků a krev do naběhlých žil ve stehnech a lýtkách, za chvíli už je zase slyšet pět tři dva jedna start a tak se řadím za Iva. Máme před sebou poslední úsek, sil už mnoho nezbývá a teprve se ukáže, jak je kdo rozložil.
Pět píp tři dva jedna start, nacvakávám napoprvé jaká Pája a vyrážím za Ivem, první kilometr je do mírného stoupání, jede se údolím proti větru a tak mi trvá o chvilku déle, než Iva konečně dojedu. Nohy jsou opět ztuhlé, takže jsem rád, že jedu s Ivem a chvíli se nikam neženu.
Pak už ale začíná opravdové stoupání a já vyrážím vpřed. Stoupání je tady opravdu tvrdé, není místo na úlevu pro již unavené svaly a navíc se čím dál víc utahuje. Jedu stále na velkou a řadím španěla, devětadvacítka vzadu pořádně protáhne šaltr Super Record, ale už je zvyklá.
Ivo stále drží asi dvoumetrový odstup a dojíždíme Pepu, Milana už jsme opět dávno minuli. Před námi je asi 300 metrů, ze kterých se vám jen od pohledu dělá špatně, ale vím, že nahoře je zatáčka a za ní sklon hodně povolí.
Abych trochu ulevil nohám, řadím malou placku a snažím se udržet stejné tempo jako na velkou, ale 16% je proti a tak přece jen trochu zpomaluji. Konečně projíždím ostrou levou a hned za ní tam prásknu velkou a rychle akceleruji. Iva s Pepou nechávám daleko za mnou a předjíždím další a další pomalejší jezdce, kteří startovali před námi.
V dálce vidím Toma Swaczynu a tak si z něj udělám terč, vystřelím do něj virtuální harpunu a snažím se na něj co nejrychleji dotáhnout. Poměrně rychle jej dojíždím, dle předpokladů dorovnává rychlost a jede se mnou, ale jsem rád, že mu alespoň kousek pomůžu.
Přijíždíme k dalšímu prudkému úseku a tady si musí Tom vystoupit, já už jedu opět na max a vím, že tohle je poslední těžký úsek, španěl vzadu opět drncá na mandolínu a já se zase ksichtím, až mi tečou sliny po bradě.
Ale nohy jedou docela dobře a když se otočím, pořád za sebou nevidím Jířu. To je nějaké divné, konec se blíží a potřeboval bych se za ním zase co nejvíc ztrestat, sám to totiž tak dobře nedokážu. Poslední pravá a už vidím před sebou cíl, je to sice ještě pár set metrů, ale už není na co čekat, Jiřina už je sice na dohled za mnou, ale já ze sebe mačkám poslední laktát a kousek mu poodjíždím, na fotce je vidět nejen má protažená huba, ale i protažený šaltr španělem.
Konečně projíždím cílem, zastavuji Garmin a ženská mi chce hned odřezávat číslo a čip, tak jí sotva vysvětlím, ať mně nechá chvíli vydechnout, jinak jsem schopný si tím nožem hodně ublížit. Jsem fakt rád, že už to mám celé za sebou, ale nakonec se mi nejelo až tak špatně.
Jedeme zase k autu, tentokrát už naposledy a hned jdeme s Jířou do sprch, ta horká voda je neskutečně příjemná a nejraději bych tam stál až do vyhlášení. Pak dostáváme v hotelu perfektní jídlo, maso s rýží a s pečenými brambory, fakt super jídlo, ne jak věčné klobásy, žebra a těstovinové saláty.
Pak už se jen vyhříváme na sluníčku, hledíme na protější svahy Radhoště, Pusteven a Lysé hory, ukazuji klukům, kde máme chatu na Skalíkově louce a pak už nesou pořadatelé kompletní výsledky. Ve třetí části jsem dojel sedmý celkově, pátý v kategorii v čase 18:13, Garmin mi ale naměřil čas necelých 19 minut, což nevím, jak na to přišel. Průměrnou rychlost mám tak 20km/h a tepový průměr 177, maximum 184. Celkově jsem po všech třech časovkách sedmý, v kategorii pak na čtvrtém místě. Třetí skončil Zdeňa Petřík a tak můžu být spokojený, vrchařská soutěž je má :).
Vyhlášení proběhlo v doslova domácí atmosféře, proběhlo i rozdání předlosované tomboly, pro nejlepší byly nachystány stejně jako loni pěkné ceny a jak celá bitva o Kasárna dopadla? Zvítězili Slováci díky Tomášovi Kojtalovi, který Jiřině nadělil 29 sekund a to hlavně ve druhé části z Velkých Karlovic. Třetí celkově skončil Petr Blaťák, který na prvního ztratil skoro 1 minutu, ale vyhrál poslední část ze Štiavniku a zvítězil tak v kategorii A.
Stejně jako loni proběhl tento závod na jedničku, všichni byli určitě spokojení a pořadatelé drží laťku stále hodně vysoko. Je na nich vidět, že jsou na svůj závod patřičně hrdí a hýčkají si jej jako své dítě. I když je to hodně těžký závod, budu se sem vždy rád vracet.




Komentáře

  1. Jirko, opět skvělé všechny 3 články ze sobotního závodu. Těžká dřina je cítit z každého řádku a vše je okořeněné spoustou nezbytných vtipů, kterým se upřímně zasměji. Je to napsané tak, jako bych ten závod jel sám. Díky moc a velký respekt všem, kteří tu dřinu vydrželi až do cíle. A gratulace ke zlatu za celou sezonu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,