Přeskočit na hlavní obsah

15.09.18 - 18. FORCE SPAC - Trojčasovka na Kasárna - 1. část z Makova (6,3km / 320m)

Dnes byl na pořadu dne letošní poslední závod Slezského poháru a to Trojčasovka na Kasárna. Kdo zná tento kopec vyhlášený především dlouhým bojem o pozemky po rozdělení Československa, určitě si dokáže představit, že tohle není zrovna vhodný závod na závěr dlouhé a těžké sezóny.
Ale co naplat, kalendář závodů je neúprosný a i když se mi zrovna 2x nechce, ve hře jsou ještě poslední body do vrchařské soutěže, kterou mám vítězstvím na Pustevnách i Javorovém dobře rozehranou a tak prostě musím. Takže budík vypínám v pět ráno, autem do Zlína na sraz a frčíme směr Beskydy.
Na Kasárna přijíždíme před devátou a počasí zatím nic moc, nějakých 13 stupňů a mlha, že by se dala krájet do bidonů. Ale vítr mraky občas prožene a tak sem tam vykoukne i sluníčko. Registrace je hodně zdlouhavá a to jsme na místě jako jedni z prvních, takže je postupně jasné, že bude start odložen až na jedenáctou hodinu.
Takže se v klidu nasnídám, Ivo nás mezitím udivuje svým uměním zapůsobit na ženy (trocha ironie) a jdu se rozjíždět na válce. Nakonec se přihlásilo 119 lidí, což je na časovku a ještě tak těžkou neskutečné číslo, jedná se totiž i o Slovenský pohár Merida Road Cup, takže boje o Kasárna mezi Čechy a Slováky budou pokračovat i dnes...
20 minut před startem konečně roztáčím kola klasicky a ne na válcích, míříme na start první části a to do Makova. Sjezd je dost mokrý a stále je zima, takže nic příjemného. Start je po 20 sekundách a jelikož pořadatelé tvořili startovku přímo při prezentaci, startujeme skoro jak v časovce družstev. První z našich vyráží s číslem 18 Milan Sedlář, za ním Pepa Slezák, Ivo Odvárka, já a za mnou Jirka Hradil. 20 sekund není moc a tak je jasné, že se i přes zákaz jízdy v háku budou často tvořit menší či větší balíčky.
Jedenáctá padla, začínají startovat první borci a odsýpá to fakt rychle. Takže velmi nerad sundávám zimní dres a řadím se do fronty na utrpení, bolest a sebemučení. Přede mnou jen slyším pět tři dva jedna start, pět tři dva jedna start, pět tři dva jedna start a naráz je mé přední kolo na červené čáře na silnici, se slovem pět zapínám záznam do Garminu, tři dva jedna a jedu.
Protočil se mi pedál a tak nacvakávám až napodruhé, ale pořád mnohem rychleji než Ivo přede mnou. Má strategie je jasná, co nejdříve dojet Iva ještě než se stoupání a tepovka dostane do červených čísel. I když nejsem zrovna moc dobře rozjetý, ze startu rovnou spurtuji a poměrně rychle zapadnu Ivovi do háku, snad jen po pár stech metrech. Jen se párkrát nadechnu a jdu přes Iva, ale to už se stoupání utahuje a tepovka letí nahoru. Ivo se drží asi dva metry za mnou, nejprve dojíždíme Milana, poté se postupně přibližujeme k Pepovi.
Před námi je první sjezd ze dvou, které stoupání z Makova nabízí. Ale na nějaké odpočívání není čas, řetěz letí po kazetě dolů jako prsty po strunách kytary a hraje pěkně tvrdou písničku. Tady musím ocenit Milana, který si mne ve sjezdu dojíždí a za sebou veze Iva, jedou mi tedy v háku, ale to prostě musí pořadatelé respektovat, na předjíždění tu moc prostor není, dolů stále jezdí další adepti na křížovou cestu.
Za chvíli je malý brdek a druhý krátký sjezd, ostrá pravá, kratší rovina a gravitace opět začíná působit. Jsme v půlce trati a teď už jen do poměrně těžkého stoupání. Přesto jedu stále na velkou, Milan už je dávno pryč, Ivo funí čím dál víc daleko za mnou a já konečně dojíždím Pepu.
Rovnou jej míjím a vidím, že mi na záda letí Jiřina, který měl sice pomalejší start, ale teď je ve svém živlu a když mne míjí, připadám si jako patník u cesty. Na chvíli jej zahákuji, ale hlava to prostě nebere, nechce akceptovat další navýšení bolesti a utrpení a tak si vystupuji z háku, hlava to odůvodňuje tím, že máme před sebou ještě dvě časovky a nebylo by dobré se ztrestat hned při první.
Takže nechávám Jiřinu jet a se šklebením si jedu tak, aby to bolelo jen strašně, ne neskutečně.
Poznávám poslední zatáčku a vím, že do cíle je to ještě přes kilometr, snažím se co nejvíc zmáčknout, ale nejde to. Loni jsem tady v cílové rovince spurtoval s Tomem Swaczynou, dnes jedu sám a jsem za to rád.
Vypínám Garmin, čas 16:15 znamená průměr 23km/h, tepový průměr 177 není zase tak málo a jsem fakt rád, že mám alespoň první část za sebou. Nakonec je z toho 9. místo celkově a 5. v kategorii, no tak přece jen jsem se flákal.



Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra...

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa...

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle ...

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí ...

16.06.18 - 8. FORCE SPAC - O cenu Continentalu - 1.abs + traťový rekord

V pátek jedeme s rodinou autem na chatu na Skalíkovu louku, je to nedaleko Pusteven a tak je to skvělý výchozí bod pro víkendové závody, oba se konají v Beskydech. Večer za námi přijede Michal Hradil na kole a tak mu jedu naproti alespoň pod Pustevny, stejně potřebuji vyzkoušet (skoro) novou kazetu 12-29, kterou jsem za hubičku koupil od šéfa Režného. Ano, už jsem tak starý, že jsem klesl na 12-29, kde jsou ty časy, kdy jsem objel Krále Šumavy 250km na 11-21 + 53/39 :) V sobotu ráno tedy jedeme s Michalem na start do Frenštátu pod Radhoštěm, kde už jsou ostatní kluci a chystáme se na závod. Jeho start je kvůli zpoždění vlaku o 15 minut odložen (ne že by jsme na Pustevny jeli vlakem, ale křižujeme trať, tak aby jsme se nemuseli chovat jako profíci), nechápu, jak může taková místní lokálka nabrat takové zpoždění... Ale víte, co znamená zkratka ČD?? Času dost... Start je tedy v 10:25 a Roman Galatík jako hlavní pořadatel nás před startem vybízí k překonání traťového rekordu, který drží ...