Přeskočit na hlavní obsah

15.09.18 - 18. FORCE SPAC - Trojčasovka na Kasárna - 2. část od Karlovic (5km / 340m)

Druhá část od Velkých Karlovic je pořádný strašák, sice je to nejkratší distance, ale většina trati je stále přes 10% a nechybí dlouhé úseky, kde se skoro zastavíte. Do toho se jede po dost hrubém asfaltu, který v závěru přejde ve zpevněnou cestu hodně okořeněnou hrubým makadamem a když už konečně vyjedete na louky pod Kasárnami a říkáte si horší už to být nemůže, tak z vás duši vytřepou (a možná i z plášťů) dlažební kostky, které v prudkém svahu rozlámaly nejedny dřevěné loukotě kočárů, natož tak křehké karbonové výplety.
A když už máte za sebou i ty cobblestones, před sebou konečně rovinu a říkáte si, mám to za sebou, tak se šeredně pletete. Cesta totiž opět začíná připomínat kamenolom a na jedno stoupání navazuje druhé, ve kterém jazykem olizujete i ten makadam. Teprve až po jeho zdolání vás čeká postarší asfalt, který vám ale po tom všem připomíná hebký samet na nahém ženském těle a můžete se soustředit na poslední stovky metrů, jak jinak než do stoupání, i když už jen mírného.
Po lehkém občerstvení, lehkém rozjetí na válcích a lehkém rozčarování z Ivova balení přítomných slečen i dam opět sjíždíme dolů, tentokrát směr Velké Karlovice. V začátku klesání doslova zoufale hledáte stopu mezi spoustou kamení, výmolů, děr a kostek poházených do tvaru cesty, přemýšlíte, kudy pojedete nahoru a snažíte se pevně držet řídítka. Někteří to raději vzdali a jdou pěšky s koly v rukou.
Na startu opět stejný frmol a já si říkám, že nebudu tak blbnout, Iva si dojedu pomaleji a zkusím pošetřit, než mně dojede Jiřina. Za ním se zkusím kousek vyvézt, i když v prudkém stoupání to bude mission imposible.
Pět píp tři dva jedna a start, Garmin spouští záznam a já vlastně taky, abych mohl napsat tento článek. Ať si před startem říkáte co chcete, nakonec je to vždy stejně jinak a já opět spurtuji za Ivem. Po půl kilometru už mu opět dýchám na záda, párkrát se nadechnu a jdu přes něj. Nohy i přes původní protesty celkem jedou, ale velmi rychle přichází pasáž, ve které vám sklon nic nedaruje, Ivo funí kousek za mnou a opět míjím Milana.
Přede mnou je několik dlouhých úseků, kdy vidíte stovky metrů před sebe, sklon se tady pohybuje od desíti do šestnácti procent, ve kterých se jako přeseknuté žížaly kroutí stejně postižení jedinci jako já. Nohy se mi tady fakt skoro zastavují, dnes poprvé dávám malou a ztrácím rytmus, čehož využívá Ivo a předjíždí mne.
Mám co dělat, abych dorovnal jeho rychlost, postupně mi ale centimetr po centimetru odjíždí, až se musím zvednout a ty tři metry díry zalepit. Ale opět mi ujíždí a za chvíli zalepuji další tři metry, za chvíli zase a zase. Nohy prostě ztratily tah, na malou jezdit neumím. Pomalu, ale velmi pomalu Ivo dotahuje Pepu a já stále zalepuji další a další díry.
Po nekonečně dlouhých rovných úsecích konečně první serpentina, ve které dojíždíme Pepu a za ní přece jen sklon maličko polevuje, za chvíli jsme ve druhé a blíží se kamenolom, žulolom a dírolom. Teprve až tady nás dojíždí Jiřina, buď jedeme my tak dobře, nebo on tak špatně, říkám si.
Jde přes nás a když vidím, že Ivo neakceptuje jeho tempo, jsem za to docela rád, mám co dělat, abych stačil jemu. Pak si ale přece jen říkám, že bude lepší držet tempo s Jiřinou, který je mnohem lepší technik než Ivo a tak dávám velkou a musím si jej dospurtovat. To už jsme v kamenolomu, naše galusky štípou jeden kámen za druhým a modlím se, aby to nebylo naopak. Na chvilku oba využíváme trávy, která roste podél cesty, ale je to asi jen 30 metrů a musíme zpět do té změti kamení, písku a zbytků asfaltu.
Když už jsme si tyhle suroviny vychutnali dostatečně, přichází na řadu žula.
Žula, která už toho viděla opravdu mnoho. Žula, která už zažila mnoho a nic ji nezlomilo. Žula, která zlomila nejedno statečné srdce, které se s ní vydalo na souboj. Žula, kterou musel dláždit někdo, kdo měl místo mozku žulovou kostku.
Kodrcáte se tedy po tomhle povrchu, ostrá levá zatáčka a ostré stoupání. Jiřina si přeřadí, stoupne v pedálech a zrychluje, ale já se urvat nenechám a dorovnávám, i když se šklebím, jako bych žral žulu.
Konečně jsme na konci rozdlážděného žulového úseku a začíná dírolom. Jedné díře se vyhnete a do dvou za sebou vjedete, musím si nechat za Jířou větší odlep, abych mohl alespoň ty nejhorší objet. Přichází první brdek, ve kterém supím jak dieselová mašina, ale stále držím tempo s Jířou. Ale před námi je hned druhý brdek, tady už je to opět kamenolom s pískovnou dohromady.
Tady už mi Jířa přece jen maličko odjíždí a když najíždím na ten sametový postarší asfalt, mám díru asi pět metrů a už nemám sílu to docvaknout. Přesto to ještě jednou zkusím, ale je to jak vymačkat litr vody z kýblu písku a tak si zase sedám, skláním hlavu a do cíle přijíždím z posledních sil.
Druhou časovku jsem dal za slušných 15:55, což je průměr 19km/h a tepový průměr 179, ovšem maximum 185, to jsem se opravdu pokoušel vymačkat ten litr vody z kýblu písku. Je z toho 6. místo celkově a třetí v kategorii.



Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,