Přeskočit na hlavní obsah

25.12.18 - První Svátek Vánoční - tak co nám to ten ježich nadělil??? (144km / 698m)

Ráno mne v 06:30 probouzí budík po dlouhém štědrém večeru a vůbec se mi nechce zpod peřiny, navíc když z okna vidím pocukrovanou střechu. Zalehám zpět do tepla a přemýšlím, jestli dnešní trénink neodložit, až na chvíli usínám. Po patnácti minutách mne naštěstí probudí přísná disciplína a tak lezu z postele, dnes je totiž den, na který jsem dlouho čekal.
Snídaně, uvařit dva litry čaje (litr a půl do bidonů a půl litru do žaludku) a rychle se nasoukat do dresů, asi jsem měl nějaké tušení a tak beru neoprénové kalhoty a zimní bundu Force Drift Winter. Jsem totiž pořád lehce nachlazený a nerad bych víc prochladl, však dnes dáme jen něco kratšího...
V osm strkám kolo ze dveří a rutina v podobě zapnutí Garminu Edge 800 je pryč, na řídítkách se leskne nový Garmin Edge 1030 a po zapnutí si vlastně nejsem úplně jistý, jak odstartovat záznam. Vzadu mám navíc vypůjčený radar Garmin Varia a ten má taky dvě funkce svícení a i když mi to Tom při půjčení vysvětloval, samozřejmě už nevím...
Rychle tedy vše nějak pozapínat a vyrážím, je už pár minut po osmé a nechci se zbytečně hnát, únava je z předchozích pěti dní na kole přece jen znát... Zpočátku samozřejmě nehledím nikam jinam než na nový Edge 1030, i když jsem včera hleděl do návodu snad tři hodiny a snažil se nějak nastavit všechna ta hejblátka a nastavovátka, stejně jsem se dostal jen sotva do pětiny...
Takže rychle vyrážím a s očekáváním vyhlížím první auto v zádech, normálně bych byl rád, že je téměř nulový provoz, ale zrovna dnes chci vyzkoušet radar a nic nejezdí... Za chvíli už ale konečně Edge 1030 pípne, okraje displeje zčervenají a na pravém kraji vidím malou tečku, která mi signalizuje vzdálenost mezi mnou a autem, dokud nedojede až do horního rohu displeje a v ten moment mne mine auto, kraje displeje zezelenají a jede se dál...
Za jízdy ještě páruji čidlo kadence a mířím na sraz ke KCK, provoz je fakt téměř nulový a tak radar moc práce nemá, ale jakmile se přece jen nějaké auto objeví, reaguje okamžitě a hlavně postupně zesilují zadní červené diody, až se rozblikají úplně všechny a ty rozhodně nejde přehlédnout.
Za jízdy neustále hledím na Garmin, procházím všechny funkce a nastavení a tak se mi několikrát stane, že vyjedu i víc do středu vozovky a i tady musím ocenit radar, prostě vím, že nic nejede a nemusím se rychle otáčet nebo stresovat...
Na srazu u KCK je jen Jířa a Daliboss, tak jedeme po hlavní přes Hulín do Kroměříže, kde je v 10 sraz u Velo Cafe. Nakonec je nás docela slušný balík a jede se směr Vyškov. Jsem zvědavý, jak si radar poradí s početným balíkem. Pár jezdců za mnou mu nedělá problémy, ale jakmile je za mnou více dvojic, tak už je jeho funkce snížena, ale v balíku to zas až tak moc nevadí.
Po dlouhé době jsem se potkal s Rudy Janošem a tak si máme hodně co říct, cesta díky tomu rychle ubývá a za chvíli jsme ve Vyškově, ani občasný lehký déšť nevadí. Na kruháči točíme zpět a teď je to po větru, Žakyn s Filipem Chovancem rozjíždějí na špici slušné tempo a se mnou teď jede Adam Formánek, tak to na špici i my vždy trochu rozjedeme, aby se tam vzadu nikdo nenudil. Bohužel postupně začíná čím dál víc pršet, občas je to i déšť se sněhem a cesta už je hodně mokrá, někteří nemají blatníky a tak to stříká z vrchu i zespodu...
Čím víc se blížíme ke Kroměříži, tím se déšť i tempo stupňuje, až přichází na řadu brdky mezi Kojetínem a Kroměříží, tempo už je doslova závodní, na špici neustále někdo nastupuje a z Postoupek už nás jede jen pár, zbytek je ztracen někde v dáli.
Prudce nastupuje Žakyn a jeho SystemSix, s mohutným duněním vysokých karbonových kol se nám rychle vzdaluje a všichni čekají, že se pustím za ním, ale už toho mám sám dost a navíc to nachlazení, takže zůstávám sedět a postupně mi všichni odjíždějí, až na mne Jiřina křičí, že musím.
Ale já prostě nemusím a nechci, i když to nutkání samozřejmě mám a nejraději bych se zvednul a dojel si je, ale kupodivu jsem se ovládl a do bitvy o ceduli Kroměříž nakonec vůbec nezasáhl.
Postupně čekám na drobky za námi, které jsou rozesety na několika kilometrech a začínám cítit, jak  chládnu a jak oblečení přestává odolávat vlhku a vodě. Rychle tedy měním plány, loučím se s Jířou a Dalibossem, dojíždím Rudyho a společně jedeme směr Holešov. Hned za Kroměříží má Rudy defekt a ještě že jsem jel s ním, dávám mu duši, montpáky i pumpu, jinak by čekal na odvoz.
Společně pak po stezce jedeme až k Holešovu a tady se loučím i s ním a jedu k domovu, Garmin mne upozorňuje na jeden segment za druhým, ale proti větru a po 130. km se o nic nepokouším, jen sleduji, jak funkce Strava live segment funguje.
Přijíždím k domovu a jsem zvědavý, jestli doma využili funkci Live track a sledovali, kudy jedu, jakou rychlostí a jiné údaje a jestli se konečně blížím k domovu. Podle otevřených dveří vidím, že sledovali, ještě se mohlo kouřit z talíře na stole :).
Za těch pět hodin jízdy Garmin přišel o 32% baterie, ale když vezmu, že byly připojeny čidla tepu a kadence, také radar i telefon a spuštěna služba Live track, je výdrž opravdu výborná. Ovládání displeje bylo v rukavicích i za mokra výborné, displej je opravdu obrovský a údaje na něm snadno čitelné, opravdu nádherná a velmi podrobná je mapa Topo Czech.
Musím ještě nastavit a vyzkoušet spoustu funkcí, ale už teď jsem s Garminem Edge 1030 nadmíru spokojený, stejně jako s radarem a těším se na další švihy. Garmin jsem kupoval hlavně kvůli funkci detekce dopravní nehody a tu ještě také musím vyzkoušet, ale už jen funkce Live track je doma hodně vítaná, nemusí mi pořád volat, kde jsem a kdy dojedu... Nakonec to zrovna krátký a pohodový švih nebyl, ale tak už to prostě bývá, Garmin mi ještě ukáže efektivitu, velký přínos pro aerobní práh, minimální pro anaerobní a 22 hodin regenerace, no to si se mnou ještě užije, asi bude muset přepočítat tabulky... :).

Komentáře

  1. Tak k tomu zázraku hlavně připoj waťák, ať to má pořádné využití. 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Tak samozřejmě bych se tomu nebránil, ale spíše jen pro informativní účely a nějaké krátké tréninky intervalů a podobně a na to je to drahá sranda... Při závodě na to stejně nemůžeš moc hledět, co naplat že si jedeš watty, které potřebuješ, když ti balík ujíždí... A na ty mé tréninky, abych zjistil, že po pár hodinách nerozsvítím ani 60W žárovku, to vím i bez toho :) A na společné tréninky už vůbec ne...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra...

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa...

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle ...

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí ...

16.06.18 - 8. FORCE SPAC - O cenu Continentalu - 1.abs + traťový rekord

V pátek jedeme s rodinou autem na chatu na Skalíkovu louku, je to nedaleko Pusteven a tak je to skvělý výchozí bod pro víkendové závody, oba se konají v Beskydech. Večer za námi přijede Michal Hradil na kole a tak mu jedu naproti alespoň pod Pustevny, stejně potřebuji vyzkoušet (skoro) novou kazetu 12-29, kterou jsem za hubičku koupil od šéfa Režného. Ano, už jsem tak starý, že jsem klesl na 12-29, kde jsou ty časy, kdy jsem objel Krále Šumavy 250km na 11-21 + 53/39 :) V sobotu ráno tedy jedeme s Michalem na start do Frenštátu pod Radhoštěm, kde už jsou ostatní kluci a chystáme se na závod. Jeho start je kvůli zpoždění vlaku o 15 minut odložen (ne že by jsme na Pustevny jeli vlakem, ale křižujeme trať, tak aby jsme se nemuseli chovat jako profíci), nechápu, jak může taková místní lokálka nabrat takové zpoždění... Ale víte, co znamená zkratka ČD?? Času dost... Start je tedy v 10:25 a Roman Galatík jako hlavní pořadatel nás před startem vybízí k překonání traťového rekordu, který drží ...