Přeskočit na hlavní obsah

25.12.18 - První Svátek Vánoční - tak co nám to ten ježich nadělil??? (144km / 698m)

Ráno mne v 06:30 probouzí budík po dlouhém štědrém večeru a vůbec se mi nechce zpod peřiny, navíc když z okna vidím pocukrovanou střechu. Zalehám zpět do tepla a přemýšlím, jestli dnešní trénink neodložit, až na chvíli usínám. Po patnácti minutách mne naštěstí probudí přísná disciplína a tak lezu z postele, dnes je totiž den, na který jsem dlouho čekal.
Snídaně, uvařit dva litry čaje (litr a půl do bidonů a půl litru do žaludku) a rychle se nasoukat do dresů, asi jsem měl nějaké tušení a tak beru neoprénové kalhoty a zimní bundu Force Drift Winter. Jsem totiž pořád lehce nachlazený a nerad bych víc prochladl, však dnes dáme jen něco kratšího...
V osm strkám kolo ze dveří a rutina v podobě zapnutí Garminu Edge 800 je pryč, na řídítkách se leskne nový Garmin Edge 1030 a po zapnutí si vlastně nejsem úplně jistý, jak odstartovat záznam. Vzadu mám navíc vypůjčený radar Garmin Varia a ten má taky dvě funkce svícení a i když mi to Tom při půjčení vysvětloval, samozřejmě už nevím...
Rychle tedy vše nějak pozapínat a vyrážím, je už pár minut po osmé a nechci se zbytečně hnát, únava je z předchozích pěti dní na kole přece jen znát... Zpočátku samozřejmě nehledím nikam jinam než na nový Edge 1030, i když jsem včera hleděl do návodu snad tři hodiny a snažil se nějak nastavit všechna ta hejblátka a nastavovátka, stejně jsem se dostal jen sotva do pětiny...
Takže rychle vyrážím a s očekáváním vyhlížím první auto v zádech, normálně bych byl rád, že je téměř nulový provoz, ale zrovna dnes chci vyzkoušet radar a nic nejezdí... Za chvíli už ale konečně Edge 1030 pípne, okraje displeje zčervenají a na pravém kraji vidím malou tečku, která mi signalizuje vzdálenost mezi mnou a autem, dokud nedojede až do horního rohu displeje a v ten moment mne mine auto, kraje displeje zezelenají a jede se dál...
Za jízdy ještě páruji čidlo kadence a mířím na sraz ke KCK, provoz je fakt téměř nulový a tak radar moc práce nemá, ale jakmile se přece jen nějaké auto objeví, reaguje okamžitě a hlavně postupně zesilují zadní červené diody, až se rozblikají úplně všechny a ty rozhodně nejde přehlédnout.
Za jízdy neustále hledím na Garmin, procházím všechny funkce a nastavení a tak se mi několikrát stane, že vyjedu i víc do středu vozovky a i tady musím ocenit radar, prostě vím, že nic nejede a nemusím se rychle otáčet nebo stresovat...
Na srazu u KCK je jen Jířa a Daliboss, tak jedeme po hlavní přes Hulín do Kroměříže, kde je v 10 sraz u Velo Cafe. Nakonec je nás docela slušný balík a jede se směr Vyškov. Jsem zvědavý, jak si radar poradí s početným balíkem. Pár jezdců za mnou mu nedělá problémy, ale jakmile je za mnou více dvojic, tak už je jeho funkce snížena, ale v balíku to zas až tak moc nevadí.
Po dlouhé době jsem se potkal s Rudy Janošem a tak si máme hodně co říct, cesta díky tomu rychle ubývá a za chvíli jsme ve Vyškově, ani občasný lehký déšť nevadí. Na kruháči točíme zpět a teď je to po větru, Žakyn s Filipem Chovancem rozjíždějí na špici slušné tempo a se mnou teď jede Adam Formánek, tak to na špici i my vždy trochu rozjedeme, aby se tam vzadu nikdo nenudil. Bohužel postupně začíná čím dál víc pršet, občas je to i déšť se sněhem a cesta už je hodně mokrá, někteří nemají blatníky a tak to stříká z vrchu i zespodu...
Čím víc se blížíme ke Kroměříži, tím se déšť i tempo stupňuje, až přichází na řadu brdky mezi Kojetínem a Kroměříží, tempo už je doslova závodní, na špici neustále někdo nastupuje a z Postoupek už nás jede jen pár, zbytek je ztracen někde v dáli.
Prudce nastupuje Žakyn a jeho SystemSix, s mohutným duněním vysokých karbonových kol se nám rychle vzdaluje a všichni čekají, že se pustím za ním, ale už toho mám sám dost a navíc to nachlazení, takže zůstávám sedět a postupně mi všichni odjíždějí, až na mne Jiřina křičí, že musím.
Ale já prostě nemusím a nechci, i když to nutkání samozřejmě mám a nejraději bych se zvednul a dojel si je, ale kupodivu jsem se ovládl a do bitvy o ceduli Kroměříž nakonec vůbec nezasáhl.
Postupně čekám na drobky za námi, které jsou rozesety na několika kilometrech a začínám cítit, jak  chládnu a jak oblečení přestává odolávat vlhku a vodě. Rychle tedy měním plány, loučím se s Jířou a Dalibossem, dojíždím Rudyho a společně jedeme směr Holešov. Hned za Kroměříží má Rudy defekt a ještě že jsem jel s ním, dávám mu duši, montpáky i pumpu, jinak by čekal na odvoz.
Společně pak po stezce jedeme až k Holešovu a tady se loučím i s ním a jedu k domovu, Garmin mne upozorňuje na jeden segment za druhým, ale proti větru a po 130. km se o nic nepokouším, jen sleduji, jak funkce Strava live segment funguje.
Přijíždím k domovu a jsem zvědavý, jestli doma využili funkci Live track a sledovali, kudy jedu, jakou rychlostí a jiné údaje a jestli se konečně blížím k domovu. Podle otevřených dveří vidím, že sledovali, ještě se mohlo kouřit z talíře na stole :).
Za těch pět hodin jízdy Garmin přišel o 32% baterie, ale když vezmu, že byly připojeny čidla tepu a kadence, také radar i telefon a spuštěna služba Live track, je výdrž opravdu výborná. Ovládání displeje bylo v rukavicích i za mokra výborné, displej je opravdu obrovský a údaje na něm snadno čitelné, opravdu nádherná a velmi podrobná je mapa Topo Czech.
Musím ještě nastavit a vyzkoušet spoustu funkcí, ale už teď jsem s Garminem Edge 1030 nadmíru spokojený, stejně jako s radarem a těším se na další švihy. Garmin jsem kupoval hlavně kvůli funkci detekce dopravní nehody a tu ještě také musím vyzkoušet, ale už jen funkce Live track je doma hodně vítaná, nemusí mi pořád volat, kde jsem a kdy dojedu... Nakonec to zrovna krátký a pohodový švih nebyl, ale tak už to prostě bývá, Garmin mi ještě ukáže efektivitu, velký přínos pro aerobní práh, minimální pro anaerobní a 22 hodin regenerace, no to si se mnou ještě užije, asi bude muset přepočítat tabulky... :).

Komentáře

  1. Tak k tomu zázraku hlavně připoj waťák, ať to má pořádné využití. 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Tak samozřejmě bych se tomu nebránil, ale spíše jen pro informativní účely a nějaké krátké tréninky intervalů a podobně a na to je to drahá sranda... Při závodě na to stejně nemůžeš moc hledět, co naplat že si jedeš watty, které potřebuješ, když ti balík ujíždí... A na ty mé tréninky, abych zjistil, že po pár hodinách nerozsvítím ani 60W žárovku, to vím i bez toho :) A na společné tréninky už vůbec ne...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,