Přeskočit na hlavní obsah

22.01.19 - Mallorca den šestý - konečně pořádný kopec (166km / 1636m)

Dnešní probuzení po necelých čtyřech hodinách spánku nic moc, myslel jsem, že Pavle zvoní telefon a tak se jí ptám, co to máš a vedle mě leží Daliboss, o to horší probuzení to bylo... :)
Snídaně je dnes nějaká slabší, nebo jsme si už možná zvykli a jsme všeho přežraní, takže toho nesním tolik, jako obvykle a později to bude poznat.
Po snídani chci jít na pokoj a začít se oblékat, ale je tam uklízečka a tak jdu na chvíli do posilovny. Pak už se rychle oblékám a jdu si pro kolo, ale vidím, že má Daliboss defekt a tak mu to opravuji, protože on přijde na poslední chvíli a už by to nestihl.
Spolu pak jedeme do naší půjčovny a dofukujeme si tedy kola, ještě si necháme  máznout řetěz a frčíme na sraz. Dnes je o něco slabší účast, ale opět nechybí Kulhavý, Cink, Ulman, Hynek, Stošek, Buksa a další a tak je jasné, že to bude opět bolet.
Vyrážíme podél letiště a podél dálnice, trasa samozřejmě začíná stoupat a z balíku postupně odpadávají i holky. Sám mám ještě studené nohy, na špici je Cink s Ulmanem a tak mám co dělat, abych jejich tempo akceptoval.
Když ale začíná odpadat Melissa van Neck, moje nová kamarádka ze včerejška, tak jí dvakrát trochu pomůžu a už jsme konečně nahoře. Kousek za vrcholem máme v balíku první defekt a tak se zastavuje, alespoň se Daliboss dotáhl zpět.
Po opravě můžeme pokračovat, ale v Algaidě opět opravujeme a stojíme tam dlouho, až si říkám, že na nás by se teda určitě tak dlouho nečekalo. Pak už konečně vyrážíme a jedeme směr Sencelles a Inca. Pořádně fouká zleva a tak je to často i souboj o to, kdo pojede v pravé lajně a ušetří pěkných pár wattů před kopcem, který už se tyčí před námi.
Projedeme Selvou a jsme v Caimari, kde začíná stoupání nad Lluc. Je to 8km dlouhý kopec s průměrem 5%, plný serpentin a krásných lesních úseků. Hned odspodu sice začíná pomalé řídnutí našeho balíku, odpadá Daliboss, který si raději pojede své tempo, za chvíli odvlaje i chudák Melissa a když se začíná závodit, je v problémech i Jiřina a svoboďák, který by se na to dle jeho slov mohl vy*rat.
Já jedu stále na velkou (ještě jsem tady malou placku nedal) a jede se mi dobře, ale naštěstí se jede poměrně v poklidu. Když se před vrcholem začíná ostře závodit, zůstávám v klidu sedět a nechávám odjet trojici Cink, Ulman a myslím Stošek, už ani nevím... Máme toho dnes před sebou hodně, po včerejšku za sebou hodně a tak se nechci zbytečně utavit.
Navíc cítím, že nám kluci dávají dost najevo, že mezi ně prostě nepatříme, což trochu nechápu, ale nějak zvlášť mě to netrápí. Na jejich žádost jsem vypl radar, chápu že jim to blikání a neustálé pípání mohlo vadit, stačilo říct. Také jsem vypl upozornění na ostré zatáčky, kterých bylo v tomto výjezdu nespočet a tak jim to také vadilo, ale ke konci už i mně. Taky by to mohl mít Garmin lépe zvládnuté a mohlo to upozorňovat až při vyšších rychlostech, např. ve sjezdu...
Nahoře čekáme na Melissu, ale ta se drží skvěle a přijíždí chvíli po nás, oblékám vestu a studeným sjezdem dlouhým 11km frčíme do Pollency. Musíme dávat pozor, sjezd je samozřejmě plný zatáček a některé jsou mokré, ale naštěstí se nic nestane a já konečně zkouším, jak brzdí kotouče v tak dlouhém sjezdu a jsem maximálně spokojený.
V Pollence obsazujeme cukrárnu a docela dlouho se sedí, na náš vkus až moc dlouho. Pak už ale na špici úřaduje opět Cink s Ulmanem a musím uznat, klobouk dolů, jedou fakt neskutečně. A když nás předjede starší paní na skůtru, padnou jí do háku jak za dernu a letíme fakt bomby. V háku je to celkem v klidu, ale Cink se na špici začíná trochu kroutit a vůbec mu to nezávidím, není tak schovaný za motorkou jako Ulman. Nakonec jsme úsek z Pollency do Sa Pobla v délce 20 km zvládli průměrem 40km/h a to byla skoro půlka proti větru, na Stravě z toho mám osmé místo z nějakých 712 lidí.
Dál pokračujeme zvlněným terénem do Sineu a mineme Montuiri, aby jsme si to ještě kousek protáhli a vrátili se do Algaidy, kterou už jsme dnes projížděli. Před námi jsou kopce, ve kterých jsem včera dojížděl balík v koloně aut, ale z této strany nejsou tak těžké a tak je dáme bez větších potíží.
Dlouhým sjezdem přiletíme do Llucmajoru a kolem dálnice je to přímo proti silnému větru, jedu na špici se Stoškem a i když už jsem unavený, nohy pořád jedou, ale po sedmi kilometrech toho začínám mít dost a tak střídáme. Ale do Arenalu už je to stejně jen z kopce, i když vítr je tak silný, že to není zadarmo.
Po pláži jedu do naší půjčovny, kde si v mycím boxu umyji celé kolo a nafotím alespoň dvě fotky, než ho zase zašpiním. S kolem jsem maximálně spokojený, rám je opravdu tuhý, to musím uznat, stejně jako výplety DT SWISS R470 db. Ultegra šlape jako hodinky, už jsem si na řazení celkem zvykl a tak se spletu jen občas.
Co ale musím pochválit, jsou diskové brzdy. Když jsem si kolo půjčoval, měl jsem z toho strach, ale brzdy jsou skvěle čitelné, při normální jízdě prakticky nepoznám, že mám jiné než ráfkové. V dnešním dlouhém sjezdu byl největší rozdíl v tom, že když brzdíte na karbonových ráfcích, tak se karbon i špalky zahřejí a brzdný výkon citelně narůstá.
To kotouče brzdí prostě pořád stejně, ani jednou se mi ještě nestalo, že bych probrzdil nebo nedobrzdil, opravdu o nich začínám vážně uvažovat. Ještě jsem nevyzkoušel, jak brzdí za deště a doufám, že ani nevyzkouším...

Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,