Přeskočit na hlavní obsah

10.02.19 - Tak jsem to letos podruhé položil... (167km / 1020m)

Dnes se nebudu moc rozepisovat, většinu podstatného můžete vidět ve videu v článku nebo na Facebooku nebo na mém kanále na YouTube.
Takže jen zkráceně, po druhé noční na druhý trénink, od rána je sice krásně, ale dost mrazivo a tak jsou kraje silnic lehce zledovatělé, ale většinou je to kryté solí. Zatím naštěstí nefouká tak jako včera a tak si to ještě u Otrokovic kousek natahuji, abych nebyl u KCK zbytečně brzo.
Po deváté vyrážíme a jedeme směr Kvasice a Kroměříž, naproti nám jede Pavel Žák a tak jsem s ním domluvil tuhle trasu. Jak se po chvíli ukázalo, nebyl to úplně nejlepší nápad, protože cesta není ošetřena chemickým posypem a i když ji slunce už z větší části rozehřálo, před Kvasicemi nás čeká první zledovatělý úsek ve stínu stromů v délce asi 100 metrů. Naštěstí je to pořád rovně a tak jej bez potíží všichni zvládneme.
Vjíždíme do Kvasic a před námi je esíčko, taktéž ve stínu a tak volám na ostatní, že to může být zledovatělé. Ale nevypadá to a za mnou i Michal volá, že je to jen mokré, tak tam najíždíme rychlostí 30 km/h a už ležím, ani jsem nemrkl a se mnou Alena, která mi jela v háku. Druhá lajna jedoucí více ve středu měla štěstí, že byl led jen na kraji, ostatní za Alenou to zvládli na jedničku a poslali to rovně do vedlejší ulice.
Takže se zvedám a hned kontroluji nové čapáky Force Drift Plus, ve kterých mám nově dvě díry, jednu na koleni a druhou na boku. Trochu se vztekám, že si ani nevšimnu, že se aktivovala detekce nehody a Garmin odeslal sms, že se něco stalo, tak jsem si zase ověřil, že to funguje spolehlivě.
Alena je naštěstí taky v pořádku a tak po chvíli pokračujeme, další námraza nás ještě čeká ve sjezdu od Kapličky, ale už jedeme opatrně a bez pádu.
Pak už jsou silnice víceméně jen mokré nebo postupně vysychají, u Popůvek potkáváme Žakyna a přidal se k nám i Milan Štípala z V+P Chropyně, což zjišťuji až právě tady. Vítr postupně zesiluje, ale poctivě točíme špici, i když je vidět, že většina je unavená po sobotním náročném závěru dlouhého tréninku, kdy jsme si nastupovali přes celý Zlín.
Konečně dojíždíme do Vyškova, máme za sebou už první malé škádlení, ale jsme pohromadě a po větru jedeme směr Prostějov. Je to tady pořád nahoru a dolů a kompaktnost balíku je pryč, Milan ztrestal Davida Chovance, který už prostě nemohl akceptovat jeho tempo a balík se neustále přesýpá.
V Brodku u Prostějova odbočujeme doprava na Němčice na Hané, Měrovice a Kojetín. Tady už je to spíše silný boční vítr a v balíku zavládl klid zbraní, na špici jsem nejčastěji já s Milanem a Žakynem, ostatním se na špici moc nechce, ale každý dělá, co může.
V Kojetíně zastavujeme u obchodu a probíhá občerstvení, zatímco Ivo pečlivě drhne papírem své kola, což samozřejmě chápeme, to má přednost... Dál pak jedeme na Chropyň a za ní začíná přesně to, co jsem očekával. Fouká silný boční vítr od jihu a začíná se opět závodit.
Vše spouští Ivo, který ze špice ujíždí jako první a pak už je to opět jeden nástup za druhým, nejaktivnější je právě on a Jiřina, kteří od Vyškova odpočívali pěkně v háčku. Ovšem právě Jiřík v závěru zaplakal nejvíc, když jeho nástup pokryl Milan a ještě mu nastoupil tak, že to Jiřík nemohl akceptovat.
Z Hulína už je to přímo proti, poslední náboje byly vystříleny a tak musím točit špici jen s Milanem, ostatní tiše trpí v háku, ale moc schovat se nedá, vítr je hrozně silný a proměnlivý. V brdku před Tlumačovem ještě nastupuje David Chovanec, pokrývá ho Jiřina a Dušan, ale ve sjezdu je stejně zase dojedu a to bylo skoro vše.
V Tlumačově se odpojuje Dušan s Milanem, který mi dnes hodně pomohl a jel neskutečně, díky!! Pak už celý vláček dovážím až do Otrokovic, kde si ještě z posledních sil zaspurtuji s Jiřinou na ceduli, ale opět je to tak těsné, že se oba radujeme z vítězství, takže nejspíš remíza.
Dál už je nechávám napospas osudu a silnému větru, který po otočení nabírám do zad a peláším domů. V závěru už toho mám dost, stejně jako paměťová karta v kameře, která vyčerpala svou kapacitu a ve stoupání od Říkovic vypíná záznam. Já mám svou kapacitu také vyčerpanou a tak se naposledy rvu se silným větrem, který mi celé stoupání pěkně znepříjemní, ale tohle už jsem tady zažil tolikrát...
Jako vždy velmi pěkný trénink, škoda zbytečného pádu, kdy jsem prostě špatně odhadl situaci, nepřizpůsobil svou jízdu stavu a povaze vozovky a trest přišel ihned, ještě jsme s Michalem před Kvasicemi vtipkovali, že se dnešní jízda bude jmenovat "Tak jsem to letos podruhé položil" a ona se tak fakt jmenuje...

Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,