Přeskočit na hlavní obsah

23.03.19 - Festival protáhlých ksichtů... (121km / 1 772m)

Na dnešní den slibuje předpověď krásné počasí a ještě v 06:00 to tak i vypadalo, ale postupně se na náš dvůr vkrádá mlha a teplota rapidně klesá. Než se nasnídám a připravím, jsou jen 3 stupně a po slunci ani památky. Na e-mail mi přišel odkaz, že už Dušan vyjel a můžu sledovat jeho trasu online, takže vím, že mi jede naproti. Nemám z toho úplně radost, protože budu muset jet nížinou přes Břest, ale co se dá dělat.
Před osmou tedy vyrážím a dnes poprvé vezu kameru připevněnou na lyžinách sedla, takže bude natáčet, co se děje za mnou. Neustálé záběry prázdné cesty přede mnou už jsou trochu fádní... Jedu v krátkých dresech doplněných o návleky na ruce a nohy + vestu, po vyjetí to není žádná výhra, ale spoléhám na to, že se zahřeji a že se postupně mlha rozpustí.
Dušana můžu díky funkci Group Track sledovat i na Garminu, takže uzpůsobuji tempo tak, aby jsme se potkali v Břestu přímo na křižovatce a daří se mi to úplně přesně, společně pak pokračujeme do Hulína a odbočujeme z hlavní na Chrášťany.
Dál jedeme přes Kurovice do Míškovic, doufal jsem, že ve zdejších brdcích mlha nebude, ale dnes je mlha fakt nezmar a nechce se jen tak vzdát. Když pak vyjíždíme z Mysločovic a máme nějaký ten čas navíc, rozhodnu se, že si dáme na zahřátí kopec do Hostišové.
Hned odspodu zakládám tempo a Dušan trpí v háku, ale vydrží až na vrchol a nakonec z toho má KOM, najížděl totiž do kopce trochu později a má tak k dobru dvě vteřinky. Nahoře už přes mlhu alespoň trochu prosvítá slunce a hned je trochu líp, i když oddychujeme jak koně po Velké Pardubické...
Přijíždíme na sraz ke KCK, mlha částečně ustoupila a tak domlouváme trasu přes brdky v okolí Bohuslavic u Zlína a Provodova, dál pak pojedeme na Troják a Tesák a mělo by to vyjít, že bych mohl být na oběd doma.
Vyrážíme tedy, mne a Dušana doplnil Jiřina, Ivo, David Chovanec s Davidem Štíchou a přijel i Rudy Janoš. Kolem hradu v Malenovicích stoupáme na Salaš a hned začíná první dělení, na velkou lámu prudké stoupání a jako jediný to akceptuje Dušan, ale než dojedu na vrchol, jsem sám. Postupně se sjíždíme a prudkým sjezdem s dvěma ostrými zatáčkami klesáme do Bohuslavic.
Po projetí křižovatky si udržuje malý náskok, který získal díky riskantnímu předjíždění náklaďáku ve sjezdu Jiřina, ale stejný náklaďák nás pak velmi rychle doveze na jeho záda a nemá šanci zahákovat. Sice pak s Dušanem zpomalujeme a čekáme na ostatní, Jiřina ale opět hraje své hry a odpadá Ivovi z háku.
Takže na kopci opět čekáme a poté v Doubravách odbočujeme na Provodov. Hned odspodu opět útočí Jiřina a chvíli mám co dělat, abych ho dorovnal, snaží se i Dušan a David. Tak se to opakuje ještě několikrát a tak je čekání na ty, kteří se toho neúčastní, čím dál delší a delší...
Z Provodova do Želechovic se ale postupně sjíždíme a před námi je stoupání na Hvozdnou. V kopci sice máme nějaké ztráty, ale jsme víceméně pohromadě a útok Jiřiny přichází až těsně před vrcholem, respektive před nejprudší částí stoupání. Jsem ale připraven a Jiřina je popraven. Čekáme, čekáme a čekáme a pak už můžeme pokračovat, sjíždíme do Ostraty a stoupáme nad Kašavu. Jiřina si vyloktuje průjezd naším mini balíkem, ale stejně mu to nepomůže a další prémie je má, nic s tím nenadělá ani Dušan, ani Ivo, který se konečně trochu probouzí a bere třetí místo.
Přes Chaloupky sjíždíme do Kašavy, kde padnu na špici a letíme směr Troják. Vytáhnu celý vláček přes všechny brdky na rovinku pod Jaroňovou, kde se na chvíli zařadím téměř na konec balíku, Dušan mi zdvořile uvolňuje místo před ním, je to prostě gentleman.
Ale mám v plánu se jen párkrát nadechnout a za chvilku vyrážím do úniku, pod ramenem sleduji, že se nikdo snad ani nesnaží mne zahákovat, okamžitě mám velký náskok, ale podržím to nejen na vrchol Jaroňové, ale nakonec až na Troják a je z toho KOM na úseku Kašava - Jaroňová.
Na Trojáku opět dlouho čekáme, Jiřina si fotí svého letňáka - žabáka a tak jej musím trochu popohnat, začíná mne totiž od neustálého čekání tlačit čas. Takže ve stoupání na Tesák opět táhnu vláček a očekávám další nástupy, ale dlouho se nikomu do akce nechce, až v poslední zatáčce vyráží Jiřina a za ním David a Dušan.
Chvíli si říkám, že je nechám jet, ale stejně mi to nedá a vyrážím za nimi, Dušana s Davidem slupnu jako nic a Jiřina už se přede mnou raduje z vítězství, ale cedule Tesák není vrcholová prémie, ale Jiřinovi se to hodí, je to totiž blíž a ví, že už ho nestihnu dojet. Já ale jedu na opravdovou vrcholovou prémii a to na vrchol Tesáku, na kterém na nic nečekám a pokračuji dál, je totiž spousta hodin a budu mít co dělat, abych to domů do 12:00 stihl.
Ve sjezdu mne postupně dojíždí Dušan s Jiřinou, padnou mi do háku a ostatní jsou v nedohlednu, vlastně už jen David s Ivem, David Štícha s Rudym už jsou ztraceni dlouho před Trojákem. Na Chvalčově slyším za sebou nějaké hlasy a tak si myslím,  že nás Ivo s Davidem dojeli, ale ti za námi ani nejsou vidět. Jiřina s Dušanem na ně chtějí počkat, já ale nemám čas a tak pokračuji sám.
Nakonec mne ale v Bystřici všichni dojíždí, opět zapadnou do háku a to neměli dělat. Já totiž fakt spěchám a i když fouká poměrně silný protivítr, držím vysoké tempo a za mnou je ticho, jen galusky šustí a občas bouchne řetěz na kazetě při změně převodu.
Projíždíme Bílavsko a v Hlinsku odbočuji na Prusinovice, kluci za mnou pruží jak jojo na špagátě, chvíli jsou těsně v háku, chvíli visí na gumě a pak jsou zase v háku. Nejvíc se ale větrá Ivo, který provětrává škraně v hlubokém oddychu a je vidět, že si fakt dává. Ale dáváme si všichni, i já na špici trpím, ale když vím, jak trpí ti vzadu, tak mě to hrozně baví a v každém brdku jim pořádně protahuji ksichty.
Před Prusinovicemi mi na chvíli pomáhá David s Dušanem a ten pak ještě jednou ve stoupání v Roštění, ale jinak vládnu na špici já a za mnou jsou otevřené kotle až na představce, stačilo by jen házet uhlí lopatou až do žaludku... Když jsem stříhal záběry z téhle poslední hodiny, neskutečně jsem se u toho bavil...
Za Kostelcem už jsem ale hodný, chvíli se vyšlápnu a doma je pak pohostím vlčnovskými vdolky a Coca-Colou, jsem doma o pět minut dřív, ale nevadí, všichni jsme si tu cestu proti větru z Bystřice až do Přestavlk za 40 minut náramně užili a byla by škoda jet pomaleji... :)

Komentáře

  1. Pokrývat tvoje nástupy je stejné jako lovit medvěda vidličkou. Já si na jistotu hlídal druhé místa, navíc se šetřil na velkou dávku naplánovaných kilometrů a výškových metrů.. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,