Přeskočit na hlavní obsah

01.01.20 - Novoroční švih KCK (130km / 845m)

Dnes to bylo opravdu tvrdé a spravedlivé zahájení roku 2020. Na jedenáctou je jako každý rok sraz u KCK v Otrokovicích, po nekonečném potřepávání posmrkanými rukavicemi a zpocenými či zmrzlými dlaněmi přichází na řadu losování tomboly a občerstveni různými mlsanci pevného či tekutého stavu konečně vyrážíme vstříc cílovému stoupání v Kostelci.
Přes celý Zlín jedeme pomalu za doprovodným vozem a své prochladlé těla příliš nezahřejeme, to se ale mění, sotva mineme Shellku na Vršavě. Týmový Superb vyráží dopředu a spouští první vlnu nástupů, ovšem většina favoritů si hlídá čelní pozice.
Naše týmová volavka David Chovanec vyráží ihned po odbočení na Kostelec a pořádně pozlobí ostatní, ale brzy je jeho náskok zlikvidován a i když to zkouší znova a znova, už mu není ponechán žádný prostor.
Po odbočení do cílového stoupání vyráží opět naše volavka, po jeho dojetí to zkouší Pavel Mrázek, ale favorité jsou stále pohromadě a tak na špici padne Kuben Gremlica a pořádně tvrdí muziku. V půlce kopce si ještě párkrát cukneme, ale vše podstatné přichází asi 150 metrů před cílem, kdy poměrně brzy vyráží Jarda Marek následován Standou Špilerem.
Jardův náskok je tak razantní, že ani nestihnu zapadnout do háku a vzdaluje se mi i Standa Špiler, hold má aktuální výkonnost je přesně taková, jakou jsem chtěl na konci roku mít a to na tyhle dva borce prostě nestačí.
Takže se po chvíli zbytečného  snažení o dojetí těch dvou raket se zapáleným doutnákem v prdelce otáčím a zjišťuji, že si vezu v háku Jiříka a ten ihned vyráží, já už si jen v klidu došlapu pro bramboru, náskok na zbytek cca devadesátihlavého balíku jsme měli doslova luxusní...
Po krátkém ceremoniálu a poté, co si většina posbírala plíce poházené po celé délce stoupání a hlavně v prudkém záběru, můžeme konečně bez ambicí pokračovat v Novoročním švihu. Jede nás asi dvacetihlavý balík, který ale rychle řídne a to díky tvrdému a spravedlivému tempu Kubena Gremlicy, se kterým jedu na špici a asi 30km se mu snažím marně dorovnat.
Poté konečně pouštíme na špici ostatní a já si můžu alespoň na chvíli odpočinout. Jedeme přes Holešov a Říkovice do Chropyně, dále proletíme Kroměříží a rychle se blížíme k další vrcholové prémii, která už je ovšem ohodnocena pouze body, nikoli hodnotnými cenami jako ta první v Kostelci.
Jako první vyráží David Štícha a vytváří si malý náskok, ale ten je brzy zlikvidován smečkou vlků a  do háku mu zapadnu právě já. Před vrcholem prudce akceleruje Barbar Kuben Conan a chvíli mi trvá, než se vymotám ze sevření zadního kola Davida Štíchy, pak už ale můžu vyrazit a metr za metrem dotahuji Barbara Kubena, až jej těstě před vrcholem porážím.
Ve sjezdu do Kvasic si vytváříme malý náskok, přidává se k nám Ivolus Drmolus a tak na něj křiknu, ať pokračuje a na chvíli ještě protáhneme ostatním ksichty, ale na konci Kvasic je vše pohromadě a tak čekáme na ty, kteří mají protáhlé ksichty už od Zlína a že je jich čím dál míň...
S Barbarem Kubenem opět diktujeme tempo na špici, ale brzy na můj pokyn střídáme, blíží se totiž další vypsaná prémie a to spurt na ceduli Otrokovice... Zařazuji se na konec už asi jen desetihlavého balíku a říkám Barbarovi Kubenovi, co se chystá... Jirka Hradil začne nenápadně vycouvávat z balíku a nejprve si myslím, že mi chce opět zapadnout do háku, ale zůstává pár metrů za balíkem a je mi tak úplně jasné, co chystá.
Projíždíme křižovatkou pod Bělovem a za chvíli se mé odhady naplňují, Jiřík vysokou rychlostí míjí balík a rychle si vytváří slibný náskok. Ovšem k ceduli Otrokovice je to ještě příliš daleko a i když se většina přileb v balíku otáčí na všechny strany, nikomu se ještě vyrazit do jeho pronásledování nechce.
Už už vidím, jak Ivolus Drmolus se svrběním v lýtkách (a kdo ví kde ještě) nenápadně vyjíždí z půlky balíku a chystám se mu zapadnout do háku, ale mnohem rychleji vyráží ze špice Jarda Marek následován Davidem Chovancem, Dalibossem a právě Ivem.
Jedu tedy za Ivem a na chvíli se spolehnu, že mne tento vláček doveze až do spurtu, ale když vykouknu přes Drmoluse, vidím že David Chovanec jen kroutí hlavou a Jarda Marek si s náskokem dojíždí Jiřinu.
Naštěstí ale nepokračuje, protože má za sebou nejen dlouhou akceleraci, ale také dlouhou špici a tak po druhé koleji míjím zabržděný vlak s Ivem a Dalibossem, na třetí koleji míjím Jiříka s Jardou SuperMarkem a spurtuji k ještě poměrně vzdálené ceduli Otrokovice.
Ovšem za zády si vezu Barbara Kubena a tak se musím pořádně zakousnout do omotávky, abych odrazil jeho pokus vrazit mi meč do zad a zvítězit. Po velkém vypětí si tedy připisuji i tohle bezcenné vítězství, na dálku se s Barbarem Kubenem loučíme s ostatními a s hlubokými hrdelními výdechy míříme kolem místního štěrkáče nejkratší cestou domů.
Střídáme se na špici, které jsou čím dál kratší, oba toho máme za celý den až nad hlavové složení a v Hulíně se loučíme, Barbar Kuben byl dnes skvělý parťák, ještě lepší soupeř a pořádný ksichtprotahovač...
Domů už se posledních deset kilometrů jen vyšlapávám někde okolo dvouset wattů a jsem rád, že konečně můžu zaklepat na okýnko a jsem vpuštěn domů, díky všem co dnes přijeli a doufám, že si to všichni užili alespoň tak, jako já... Také se omlouvám všem, které jsem nejmenoval, všichni ze sebe dnes vydali maximum, ale zápis do mého mozku byl omezený nejen laktátem, ale také stále starším hardwarem mého těla...
Video z této vydařené akce si už můžete prohlédnout v odkaze níže...

Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,