Přeskočit na hlavní obsah

09.01.20 - Real Farm Simulator - Zetorem 5211 do Valašských Klobouk

Dnes jsem dostal za úkol zajet pro vozík pod secí stroj do cca 70 km vzdálených Valašských Klobouk a z ekonomického hlediska vyšla tahle cesta nejlépe Zetorem 5211. Ovšem z hlediska pohodlí, rychlosti a s přihlédnutím na psychiku ostatních řidičů to byla ta nejhorší volba, hůř už vyšlo jen kravské spřežení...Takže ráno provádíme nejnutnější úpravy Zetoru nutné pro tuto výzvu, např. aby fungovalo topení a stěrače, svítily světla a také doléváme olej, aby motor skvěle šel... :) Poté už v deštivém počasí neohroženě vyrážím, po dlouhém boji s regulátorem topení se smiřuji s tím, že prostě teplo mít v kabině nebudu, hlavně že ventilátor fouká, nemlží se mi okna a stěrač stírá... Rychlost cca 22 km/h není nikterak závratná a tak by se dalo říct, že budu mít spoustu času na kochání se okolím, ovšem to by kormidlo tohoto stařičkého stroje nesmělo mít vůli takovou, že by jste tem i hlavu strčili a tak musím neustále kormidlovat a korigovat směr... Navíc v dobách, kdy byl tento nesmrtelný stroj vyráběn, byly zřejmě mnohem kvalitnější komunikace než teď, poněvadž slovo odpružení konstruktérům nějak uteklo z technických výkresů a tak mi občas po kabině levituje různé nářadí, petka s pitím a také mé croissanty, které několikrát skončí na podlaze poznamenané desítky let starým povrchem zemským smíchaným s voňavým materiálem, který vylučuje dobytek... I když se snažím všemožně vyhýbat hlavním tahům, i tak občas způsobuji významné zpomalení dopravního toku a obzvlášť při zdolávání nekonečného stoupání na hájenku působím jako hráz přehrady Tři Soutěsky, propouštím jen minimum dopravy, i když pravým kolem doslova lížu svodidla... Pak už naštěstí v Dolní Lhotě opouštím hlavní tah na Luhačovice a sleduji, jak se mění ráz krajiny a přibývá sníh, je to pořád nahoru a dolů, doleva a doprava a občas se mi v zatáčkách protočí oči i kormidlo snad o 360 stupňů. Poté už konečně po třech hodinách dojíždím na místo určení, zapřáhnu poměrně dlouhou a širokou vlečku do závěsu, zacáluji paní majitelce a můžu neohroženě vyrazit zpět. První zjištění je docela děsivé, vlečka je mnohdy širší než zdejší vyznačená polovina silnic tohoto drsného kraje, navíc je také dlouhá a tak si musím hodně najíždět do zatáček a držet směr, což se ovšem s přesným řízením tohoto stroje příliš neslučuje a tak občas kola vlečky vymetají příkopu, občas protisměr... Ale jak už to tak bývá, cesta zpět vždy ubíhá pocitově mnohem rychleji a tak se za chvíli jako špunt vystřelený ze šampáňa opět přeženu přes hájenku (za mnou totální kolaps dopravy) a za další chvíli už jsem na farmě, všem řidičům v širokém dalekém okolí spadl Zetor ze srdce, ve vysílačkách kamióňáků znějí oslavné chorály a já jsem konečně vypl motor, i když jsem se pak byl několikrát přesvědčit, jestli fakt neběží, ten klapavý zvuk budu slyšet ještě hodně dlouho...

Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra...

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa...

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle ...

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí ...

16.06.18 - 8. FORCE SPAC - O cenu Continentalu - 1.abs + traťový rekord

V pátek jedeme s rodinou autem na chatu na Skalíkovu louku, je to nedaleko Pusteven a tak je to skvělý výchozí bod pro víkendové závody, oba se konají v Beskydech. Večer za námi přijede Michal Hradil na kole a tak mu jedu naproti alespoň pod Pustevny, stejně potřebuji vyzkoušet (skoro) novou kazetu 12-29, kterou jsem za hubičku koupil od šéfa Režného. Ano, už jsem tak starý, že jsem klesl na 12-29, kde jsou ty časy, kdy jsem objel Krále Šumavy 250km na 11-21 + 53/39 :) V sobotu ráno tedy jedeme s Michalem na start do Frenštátu pod Radhoštěm, kde už jsou ostatní kluci a chystáme se na závod. Jeho start je kvůli zpoždění vlaku o 15 minut odložen (ne že by jsme na Pustevny jeli vlakem, ale křižujeme trať, tak aby jsme se nemuseli chovat jako profíci), nechápu, jak může taková místní lokálka nabrat takové zpoždění... Ale víte, co znamená zkratka ČD?? Času dost... Start je tedy v 10:25 a Roman Galatík jako hlavní pořadatel nás před startem vybízí k překonání traťového rekordu, který drží ...