Přeskočit na hlavní obsah

16.01.20 - Mallorca 2020 den první - pozdní přílet...

Vycházíme z velké haly, před námi se otevírají poslední dveře a já opět čekám ten intenzivní závan teplého mořského vzduchu, na který se vždy těším nejvíc. Ten ale nepřichází, místo toho se dusím kouřem z cigára, které visí z huby nějakému týpkovi opřenému o první palmu lemující dlouhý chodník před letištní halou.
Přesně po roce jsme totiž zpět na cyklistům zaslíbeném ostrově, na Mallorce a takové uvítání jsem teda nečekal. Vše je ale dnes nějak jinak, vyjíždíme nezvykle pozdě, od KCK vyrazila karavana našich vozů v 11:30, cesta sice probíhá až podezřele dobře, ale poté trochu zmatkujeme na letišti ve Vídni, jedeme výtahem i do pater, kam se běžný smrtelník nepodívá, ale vše doháníme společným check-inem a odbavení obsazujeme řadu sedadel v Gate 33.
Ani check-in neproběhl standardně, loni byl řádně prohledán Jiřina, který chybně zařadil ovocné přesnídávky Jupí mezi látky pevného skupenství a byl o ně nemilosrdně připraven, letos vzbudil velkou dávku podezření můj malý batoh, přesněji řečeno dva neidentifikovatelné předměty, které jsem na rentgenu ani já sám nerozeznal.
Po důkladném seznámení pracovnice letiště s obsahem mého batohu se vše vysvětlilo, do rukou jsem jí vložil mé téměř nové pedály Favero Assioma Duo, načež si je chvíli se zájmem prohlížela a poté s jedním několikrát otočila. Tím aktivovala nejen tenzometr umístěný na ose pedálu, ale také čtyři diody na jeho těle.
Její krátký vyděšený pohled mě na chviličku docela pobavil, ale pak jsem se lekl, že snad pedál zahodí co nejdál od sebe a padne k zemi s otevřenou pusou nohama směrem k místu výbuchu. Naštěstí ale zachovala klidnou hlavu, pedály mi roztřesenou rukou vrátila, naznačila ať si vše zabalím zpět a vypadnu, než si to rozmyslí...
O chvíli později už rolujeme po dráze, letadlo prudce akceleruje a stoupáme ke hvězdám a to doslova, odlet je totiž v 16:50 a to už je ve Vídni tma, navíc máme asi 20 minut zpoždění. Během letu se snažím číst knížku Sagan, ale nejsem v letadle jako doma a tak se na to moc nesoustředím, až to nakonec vzdávám a prostě jen hledím z okna.
Dokud jsme letěli nad pevninou, tak byly chvílemi krásné výhledy na osvětlené města a vesnice hluboko pod námi, ale ke konci letu už to byla jen černočerná tma a tak jsem se fakt nudil, až jsem zvažoval, že oslovím dvě sousedky přes uličku a procvičím si angličtinu, už jsem s nimi trochu komunikoval před startem a vypadaly jako dobré společnice. Ale nakonec jsem zůstal poslušně sedět u okýnka a čekal na pořízení nějakých záběru noční Mallorcy.
A nakonec jsem se přece jen dočkal, konečně přistáváme, opouštíme našeho vzdušného oře a než dojdeme k výdeji zavazadel, ty už tam jezdí dokola a kupodivu se žádné neztratilo. Jen David má smůlu, podvozek jeho kufru nezvládl jemné zacházení letištního personálu a opouští své místo v plastové konstrukci kufru, takže s Jiřinou vyřizují potřebné formuláře na informacích, zatímco my hledáme autobusovou zastávku.
Za chvíli už všichni nasedáme na palubu autobusu, který nás za 5 Euro zaveze až téměř k hotelu, rychle se ubytujeme a hladoví se ve 21:30 vrháme na pozdní večeři, kterou personál hotelu nachystal jen pro nás a dva další páry, kteří přijeli na hotel chvíli po nás.
Nevím jak ostatní, ale já jsem se i přes omezený výběr docela najedl, poté jsme chvíli oblbovali recepční Martu, která na nás byla velmi milá a rozhodně jsme ji ani na chvíli nepřivedli do rozpaků. Ještě jsme zkontrolovali bikegarage a poté už zapadli do svých pokojů, jen Jiřina se rozhodl nás navštívit a zatímco se Daliboss sprchoval, Jiřina mě tak dlouho otravoval, až přede mnou raději z
zbaběle utekl...
Do jedné do rána píši tento článek, sestříhám alespoň krátké video z našeho letu (hlavně pro mé děti) a jdu spát, za poslední dny bylo toho spánku opět velmi málo...


Komentáře

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle

17.07.18. - S Davidem, Tomem a s Míšou, která dnes zametla zatáčku pod Bunčem... (113km / 1 140m)

Po mistrovských závodech mám v plánu spíše odpočinkový švih, navíc když jsem domluvený s triatlonistou Tomem Procházkou, který vezme do vláčku i parťačku Míšu. Co si budeme nalhávat, sám jsem zvědavý a těším se, holek na kolech jezdí žalostně málo a i když je Míša ještě mladá, svými výkony na triatlonech dává najevo, že je s ní do budoucna nutné počítat. Trochu nečekaně se mi ozve i David Babiánek a s ním zase velmi rád proberu uplynulé mistrovské závody, má zdravé pohledy na věc a moc rád s ním trénuji. Takže se snažíme vše sladit a nakonec se domlouváme, že budeme kroužit mezi Kroměříží a Zdounkami. To sice zrovna roviny nejsou, ale snad to Míša zvládne. Vyrážím tedy směr Troubky, pořádně fouká proti a tak se dost snažím, aby David nečekal. Před lesem u Troubek mne překvapuje nový asfalt, že by konečně opravili jednu z nejhorších cest v okolí?? Nakonec je ale bohužel opraven jen asi 200 metrů dlouhý úsek, no vlastně bohudík, na tomhle úseku se dalo nastoupat pár výškových metrů,