Přeskočit na hlavní obsah

30.03.19 - Trofeo Cinelli Velká Cena Hlohovce (56km / 423m)

Tak a je to opět tady, závodní kolotoč se roztáčí a před námi je náročný víkend, čekají nás dva závody a to sobotní Hlohovec a nedělní Bíteš. Je škoda, že jsou stejně jako loni tyto závody v jeden víkend, dříve jsme totiž jezdili v Hlohovci jak hobby závod na 56 km, tak i odpolední elitní závod na 101 km, ale to by před Bíteší v neděli nebyl úplně nejlepší nápad.
Takže v sedm ráno přisedám v Hulíně do týmového vozu k Jiřině, Michalovi a Davidovi a po dálnici pádíme do místa konání. Jedeme raději dřív, aby jsme stihli prezentaci před tím, než se tam začne valit 800 přihlášených závodníků, pořadatelé museli dokonce vystavit stopku v přihlašování, kapacita závodu byla naprosto vyčerpaná a to je dobře, je to svým způsobem odměna pro pořadatele.
Po prezentaci parkujeme přímo u trati v jediném kopci v Hlohovci, který dnes pojedeme 7x, ale je to také dobré místo pro sledování odpoledního závodu elity. Na trati už je docela frmol, rozjíždí se spousta závodníků, týmů a také dětí, které před námi závodí na malém okruhu v Hlohovci.
My se postupně oblékáme, doplňujeme ranní snídani a vyrážíme na rozjetí. První kolo si dáváme jen zlehka, jede s námi i Míša Urbanová a tak ji nechceme moc trápit. Ve druhém kole se už snažím dostat nohy do provozní teploty a to musí stačit, start v 10:00 se blíží. U auta sundávám návleky, je krásné počasí, takže pojedu poprvé krátké-krátké.
Na start přijíždím asi o 12 minut dřív, zabírám místo v první řadě a přichází dlouhé čekání, proklepávání a protahování nohou, sledování soupeřů a přemýšlení nad tím, proč tady už zase stojím... V dopoledním závodě startuje dohromady cca 160 jezdců a je to tedy pořádný balík, navíc trať není příliš selektivní a o to častější jsou tady pády, na prvních závodech jsou někteří až příliš přemotivovaní...
Konečně začíná odpočet a startujeme, vyrážíme do prvního kola a to rovnou do prvního výjezdu kopce v Hlohovci, který je sice dlouhý jen 300 metrů, ale v průměru má 9% a umí docela štípnout. Hned napoprvé se docela jede, v půlce kopce přichází první útoky a balík se natahuje, hákuji kousek za špicí a přenechávám aktivitu na ostatních.
Po jeho zdolání špici postupně přebírají borci z týmu Idea Ráfkárna, kteří jsou dnes našimi největšími soupeři, mají týmovou převahu a jejich strategie je nám jasná, dovézt Davida Gottharda do spurtu o celkové vítězství. Po necelých dvou kilometrech ale vytahujeme naši strategii a to pokusit se rozhodnout závod již na trati, takže jako první vyrážím do úniku, který ale netrvá dlouho a po asi pěti stech metrech jsem dojet.
Přichází první ostrá levá u Valtic a za chvíli vyráží po pravé krajnici Jirka Hradil, dalšími nástupy je ale pohlcen a tak pro změnu po levé krajnici vyrážím opět já. Vytvářím si malý náskok, ale nikdo se ke mně nepřidal a tak se spíše jen dostávám do provozního tempa, ale nakonec v úniku vydržím celý okruh a balík mne dojíždí až ve druhém stoupání v Hlohovci.
Nahoře pak útočí i David Chovanec a přidává se k němu další jezdec, ale i oni jsou brzy pohlceni, stejně jako pokusy Michala. Dnes bude těžké odjet, balík je moc velký, moc silný, fouká jen slabý vítr a je pěkné počasí, v tom se mnohem lépe závodí, přesto to nevzdáváme a v každém kole to několikrát zkoušíme.
Kilometry rychle naskakují, stejně jako počet kol, problémem ale začínají být převážně mladší kategorie, které se v různých skupinkách motají po trati a je to chvílemi dost nebezpečné. V našem balíku, respektive na jeho čele je ale zatím klid, co se týče nebezpečných situací, co se dělo vzadu, to opravdu netuším.
Najíždíme do čtvrtého okruhu a po zdolání stoupání se balík jako vždy natahuje, opět přicházejí další nástupy a po jejich dojetí otáčení jezdců Ráfkárny, kdo další nastoupí a jsem to opět já, dnes už ani nevím, po kolikáté...
Přidávám se k Vojtovi Tomanovi z HR Racing týmu, který také využil zpomalení balíku, křiknu si na něj, aby stihl dorovnat a společně ujíždíme celému balíku. Vojta jede v kat. A a má také docela slušný tah, ale nejvíc mi dává zabrat při mém odstřídání, kdy najede na špici a dost zrychlí, takže mám vždy co dělat, abych mu zapadl do háku...
Takhle spolu jedeme pět kilometrů až do Hlohovce, kde nás ale balík dojíždí a i když hned nastupuje Jirka Hradil, je to opět pohromadě. Páté a šesté kolo probíhá celkem poklidně, Jirka s Michalem sice zkoušejí roztrhat balík v kopci, ale i tak vše směřuje k hromadnému spurtu obrovského balíku, z čeho teda nemám zrovna radost, ale pak přijíždíme na okraj Hlohovce, přehoupneme se již po šesté přes zpomalovací retardér u čerpací stanice a hned za ním dochází na levé straně k hromadnému pádu asi deseti jezdců.
Nemám zrovna moc prostoru na úhybný manévr, přesto se mi daří se pádu těsně vyhnout, David ale musí za pádem prudce brzdit a padá do příkopy, naštěstí se mu nic nestalo, ale má pootočené řídítka a v závodě končí.
Náš značně zmenšený balík pokračuje dál a je evidentní snaha o to, aby se zpět vrátilo co nejméně jezdců, nebo je to stálo spoustu sil. Naposledy vyletíme kopec v Hlohovci a letíme vstříc cíli, nikdo už se o nic nepokouší, všichni šetří síly do pozičního souboje a do spurtu.
V závěru jsem se trochu zlomil v hlavě a nikam se moc necpu, teprve až na náměstí v Hlohovci předjíždím první jezdce, poté točíme ostře doleva do cílové rovinky a spurtujeme, předjíždím další jezdce a na poslední chvíli i ještě jednoho soupeře v kategorii C, takže z toho je nakonec druhé místo v mé kategorii.
Celkovým vítězem se ale stal Jirka Hradil, který si skvělou poziční jízdou a ještě lepším spurtem poradil se všemi soupeři a připsal si tak cenné vítězství. Ve své kategorii zvítězil i Láďa Pelc a odvážíme si tak dvě první a jedno druhé  místo. Navíc jsme byli jednoznačně nejaktivnějším týmem, tvořili jsme závod a od začátku až do konce byli neustále na čele závodu.


A na závěr nemůžou chybět videa, dnes pro vás mám buď sestřih toho nejzajímavějšího:

Nebo pro opravdové fandy cyklistiky celý záznam závodu:

Komentáře

  1. Ten krásnej náramek Force na ruce - pěkná frajeřinka. Ale těch gramů navíc!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co teprve kamera a powerbanka :) To je gramů navíc!!! :)

      Vymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

07.04.18 - Prachem Svatební cesty (80,88km / 1 392m)

Ráno vyrážím na kole v 08:45 do Kostelan na první ročník závodu "Prachem Svatební cesty", který pořádá brácha a slibuje těžkou trať se čtyřmi 4 km dlouhými úseky nahoru a dolů po šotolině a drobném kamení s občasnými bonusy v podobě výmolů s kalužemi, několika prudkými zatáčkami, ve kterých to pěkně klouzalo a místy nechyběl ani hrubý makadam, i když se pořadatelé fakt vytáhli a cestu uklidili, jak to jen šlo. Počasí je snad na objednávku, svítí slunce, fouká od jihu, zatím je sice jen 8 stupňů, ale start je až v 11 a ještě se oteplí. Po příjezdu k místnímu ranči jakožto centra závodu se rychle prezentuji, nasazuji čip, startovní číslo a s Ivem si jedeme projet okruh Svatební cesty, který začíná hned za Kostelany směr Bunč. Za cedulí konec obce točíme doprava a galusky se poprvé zakusují do nezpevněného terénu, prakticky okamžitě ujíždím Ivovi, který nemá tolik odvahy a technika jízdy u něj také pokulhává, ale já potřebuji vyzkoušet závodní podmínky. Cesta je fakt pěkně upra...

16.09.18 - Parádní švih s Bikecentrem Olomouc (128km / 1 356m)

Včera jsem po trojčasovce na Kasárna dostal od Davida Babiánka pozvání na švih s Bikecentrem Olomouc, tak jsem si řekl, že provětrám dresy v cizí grupě. Moc jsem toho sice nenaspal, ale ráno se už zase oblékám do dresů, napouštím bidony a po půl deváté vyrážím na sraz do Přerova. Jedu přesně na devátou, předpokládám, že bez potíží překonám rozkopaný most před Moštěnicí, ale šeredně se pletu. Borci jsou asi v časové tísni a pracují i v neděli, takže se jim tam nechci plést a musím po poli a překonat hlubokou příkopu. Cítím, jak se mi tretry zalepují blátem a když vylezu na asfalt, nezbývá než sednout a alespoň trochu tretry od mazlavého hnusu očistit. I tak mám pak problém nacvaknout tretry do pedálů, ale co nejde silou, jde ještě větší silou a tak můžu konečně pokračovat. Do Přerova si tak dávám pořádnou časovku, na sraz přijíždím těsně po deváté a jsem na provozní teplotě. Celkem čumím, jaká grupa se sešla a je to pořádně našlapaná grupa. Samozřejmě nechybí David Babiánek a Tom Sa...

14.04.19 - Prachem Svatební cesty road cycling race (80km / 1 433m)

Jezdit závody mezi nočními směnami není úplně nejlepší nápad, ale jelikož je v Kostelanech na druhém ročníku závodu Prachem Svatební cesty start až ve 13:00, je škoda plýtvat drahocennou dovolenou. Takže do devíti pospávám, pak obvyklé procedury a kolem jedenácté vyrážím na kole směr Chřiby. Jako už v posledních dnech, i dnes fouká silný severovýchodní vítr, ale teď většinou do zad, takže zatím spíš pomáhá. Z Kroměříže jedu přes Těšnovice a Vrbku, nechci jet přes Zlámanku proti směru závodu, v 10:00 totiž startovaly starší kategorie, ženy a mládežníci a měli to teda zatraceně těžké, pršelo totiž nejen celou noc, ale i zhruba 40 minut od jejich startu. Takže když se ve Vrbce napojuji na trať a vidím pár nešťastníků, jak jedou obalení blátem do cíle, jsem lehce zděšen, co na nás Svatební cesta nachystala... Postupně dojíždím i Kubu Vukeliče, který toho má až nad hlavu a jelikož jel na biku s hrubšími plášti, je zaházený blátem, až jej sotva poznám. Tak ho alespoň doprovodím do cíle ...

08.08.2018 - Tisková konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia + trénink s týmem po konferenci. (144km / 406m)

Tak na tohle jsem se hodně těšil. Když mi před pár týdny napsala Andrea Kmentová, zda-li bych se nechtěl zúčastnit tiskové konference týmu Wilier Triestina - Selle Italia před závodem Czech Cycling Tour v sídle firmy Force, samozřejmě jsem ani na okamžik nezaváhal a svou účast potvrdil, i když pak u mne nastaly určité pochybnosti. Jako první jsem se samozřejmě ptal, v jakém jazyce bude konference vedená, italsky umím sotva pozdravit a angličtinu taky nemám zrovna perfektní. Ale Andrea mne uklidnila, konference sice bude v anglickém jazyce, ale pravděpodobně ona bude překládat do češtiny. Takže jsem si v kalendáři zaškrtl lehce mýtické datum 08.08.18. a těšil se, co že se od "velkých kluků" dozvíme. Den před tiskovou konferencí jsem na tréninku s Davidem Babiánkem slíbil, že se zkusím zeptat i na jeho účast a tak jsem i učinil, Andrea souhlasila a David tedy mohl jet se mnou. Před jednou jej tedy vyzvedávám u něj doma a společně frčíme na pomezí Zlína a Otrokovic, kde stojí ...

16.06.18 - 8. FORCE SPAC - O cenu Continentalu - 1.abs + traťový rekord

V pátek jedeme s rodinou autem na chatu na Skalíkovu louku, je to nedaleko Pusteven a tak je to skvělý výchozí bod pro víkendové závody, oba se konají v Beskydech. Večer za námi přijede Michal Hradil na kole a tak mu jedu naproti alespoň pod Pustevny, stejně potřebuji vyzkoušet (skoro) novou kazetu 12-29, kterou jsem za hubičku koupil od šéfa Režného. Ano, už jsem tak starý, že jsem klesl na 12-29, kde jsou ty časy, kdy jsem objel Krále Šumavy 250km na 11-21 + 53/39 :) V sobotu ráno tedy jedeme s Michalem na start do Frenštátu pod Radhoštěm, kde už jsou ostatní kluci a chystáme se na závod. Jeho start je kvůli zpoždění vlaku o 15 minut odložen (ne že by jsme na Pustevny jeli vlakem, ale křižujeme trať, tak aby jsme se nemuseli chovat jako profíci), nechápu, jak může taková místní lokálka nabrat takové zpoždění... Ale víte, co znamená zkratka ČD?? Času dost... Start je tedy v 10:25 a Roman Galatík jako hlavní pořadatel nás před startem vybízí k překonání traťového rekordu, který drží ...